2009. június 26., péntek

Aszalt meggy


Kedvet kaptam Ágitól az aszaláshoz, mert olyan sokszor és olyan lelkesen írt róla. Aztán Natitól érkezett egy kosár gyönyörű meggy, és bár az időjárás sajnos nem kedvezett nekem, gondoltam kipróbálom egy kiló körüli meggyel a sütőben történő aszalást.


A gyümölcsöt megmostam, kimagoztam és egy sütőpapírral borított sütőlemezre sorakoztattam őket. Betoltam az sütőbe a legeslegalacsonyabb fokozatra (azt hiszem 50 fok), és kitámasztott ajtónál első este kábé 2 órát szárítottam. A sütőből ekkor őrültem finom, intenzív meggyillat szállingózott kifelé, annyira, hogy muszáj volt kóstolgatnom.

A második nap, amint hazaértem a munkából, újból bekapcsoltam a sütőt a legalacsonyabb fokozatra, és még körülbelül 6 órát aszaltam a meggyeket. Nagyon jól sikerült, isteni finom lett! Nati, nincs több meggyfátok? :-) Ha mostanában esetleg még lenne egy kis kánikula, biztosan aszalnék egy adagot napon is, Ági útmutatásai alapján.


Az aszalt meggyet - ha el nem fogy addig - jövő héten fogom felhasználni a Stahl-féle perzsa riszes csirkéhez. Már nagyon várom!

12 megjegyzés:

Ági írta...

Nagyon-nagyon-nagyon boldog vagyok, hogy jól sikerült, és ízlik! Gratulálok!

Éva írta...

De jó, hogy megcsináltad! Próbálkozom én is!!

Hedvig írta...

Gusztusos, szépek a fotók. Én nem aszalok, csak lopkodok Ágitól.

Ági írta...

Ezért dugtam el titkos helyre a kész aszalt gyümiket, csak anyu tudja hol vannak!Egyórányi meggymagozásért cerébe elárulom a titkos rejtek pontos helyét! :-)
Éva, legyél olyan kedves pár mondatot írni az aszalásod eredményéről. Nagyon kíváncsi vagyok! :-)

Andi írta...

Köszi mindenkinek, ma érkezik egy újabb kosár meggy valahonnan... Folytatom! :-)

Ági írta...

Eeeeez az, amit nem lehet megunni... :-)

Andi írta...

Nagyon igaz! :-) :-)

mazsolla írta...

istenem, de gyonyoruek...befalnam az osszeset!!:)

Andi írta...

Köszi, Mazsi, és képzeld, szegény Vikinek elfelejtettem vinni, pedig megígértem...

csincsilla írta...

Rebeka imádja, és vagyonokért, néha, mondjuk a szülinapjára kap egy kis zacsival. ki kéne próbálni, csak hát kéne hozzá vagy egy jó sütő, vagy valami jobb nyár.

segebaga írta...

Hunaptól lehet aszalódni, gyün a káni :)

Andi írta...

Akkor kezdjük az aszalást! :-)