2009. november 2., hétfő

Rakott csirkemell, 2.

Úgy látszik, ez egy ilyen hétvége volt, mindenki csirkemellet akart pakolászni ezzel-azzal:) És én is szerettem volna, ha ehető lesz a végeredmény. Magyarán biztosra mentem. Túl rossz nem lehet, ha bacont, csirkemellet és sajtot összepakolunk, és megsütünk (azt hiszem, egyetlen fontos feladatunk van, hogy ne égessük szénné). Ja, és persze kivételesen megint kb. három és fél percem volt egy hatszemélyes ebéd főfogásának az összerakására, szóval még az eredeti receptet is (ami nagyon hasonlít az Andi által belinkelthez) nagyon leegyszerűsítettem.

Hozzávalók:
- 2 kg csirkemell
- 0,5 kg szeletelt bacon
- 30 dkg sajt (nálam a fele füstölt sajt volt)
- 2 tojás
- só, bors
- kevés vaj a sütőedény kikenéséhez

Egy szögletes, nem túl mély sütőtálat kikentem vajjal. Az alját kiraktam a szalonnaszeletek felével. Erre jött a nem túl apró csíkokra vágott csirkemell kb. harmada, só, bors, a reszelt sajt (nagylyukú reszelővel, pillanat alatt) fele, megint egy réteg csirkemell, só, bors, és a reszelt sajt második fele. Most öntöttem rá a két felvert tojást, hogy tudjon lefelé csordogálni, és jöhetett a harmadik réteg csirkemell, só, bors. A sóval takarékoskodjunk, mert a baconszalonna is sós. Az egészet befedtem a maradék baconszalonnával. Fóliával letakarva mehetett is a sütőbe, kb. egy órát sütöttem 200 fokon, és utána a fóliát levéve még jó pirosra sütöttem.
Rizzsel, majonézes káposztasalátával és a Tamás apukájának fantasztikusan finom fehérborával tálaljuk:)

2 megjegyzés:

Andi írta...

Ez igen! Ilyen egymásratalálást! Fantasztikus!

Jól néz ki nagyon, de azt a majonézes káposztasalátát is feltehetnéd igazán. A borról nem is beszélve... :-)

Bea írta...

Bizony-bizony! Majonézes káposztasalátát akarunk! :)

Finom lehetett a csirkemell, sokszor a legegyszerűbb, legkevesebb hozzávalóból készült ételek a legfinomabbak.