2009. november 24., kedd

Tükörtojás zsemleágyban


A blogból már kiderült, hogy időről időre megpróbálkozom a tökéletes lágytojás elkészítésével. Ez nálam ugyanaz a kategória, mint a tökéletes tükörtojás, hiszen a cél ugyanaz: jól megsült vagy főtt tojásfehérje, ám ugyanakkor gusztusosan folyós sárgája. Ma megint ilyen rohamom volt.


Nagyon-nagyon sok munkát kaptam estére, ezért rohantam haza a munkából, és már napközben elterveztem, hogy vacsorára a pillanatok alatt előállítható töltött zsömle lesz. Be is szereztem az összes hozzávalót, hazaérkezésem után pedig azonnal nekiálltam, ám amikor már majdnem minden zsömlekalap a helyére került, gondoltam egy merészet és az egyik kivájt kalapkába beleütöttem egy tojást.


Együtt sütöttem a zsömlékkel 200 fokon kb. 10 percig, majd sóztam, borsoztam, megszórtam petrezselyemmel és beleharaptam.

De nem folyt a sárgája. Így hát folytatom a küldetést, melynek neve: Mission Impossible! Na jó, most már dolgoznom kell...

14 megjegyzés:

Hedvig írta...

Fú, szuper ötlet, tele van a kenyértartó alélt zsemlékkel, holnap ez lesz vacsira.

Andi írta...

De jó! Örülök nagyon, hogy tetszik!

viki írta...

ilyent még sosem láttam! jól kinéz :)!

mazsolla írta...

HAJ-RÁ-AN-DI-HAJ-RÁ-AN-DI!!!

Marcsi írta...

Én most megenném reggelire :))) Toma, légyszíves add kölcsön egy hétre Anyukádat :)))

csincsilla írta...

de jó! meg az is, hogy a töltött zsemléd előkerült, mostanában tíz percem jut főtt vacsorára, és mégsem melegszendvics. szuper.

segebaga írta...

szuper a koszt, micsoda ötlet!

Éva írta...

Nagyon tetszik, én is kipróbálom ....Tojás ok, zsemle ok, csak nem dőlök be vele!! Nem írtad, hogy sajtot is tettél a tetejére!!

Andi írta...

A tükörtojásosnak nem tettem sajtot a tetejére, csak a töltött zsömlének.

Dani írta...

Ma megcsináltam reggelire. Nekem folyt a sárgája...:)

Mazsolino írta...

Ez nekem is bejön! Milyen eredeti ötlet!!! :)

Andi írta...

Dani, milyen ügyes vagy! Nagyon irigykedem! Mi a titok? :-)

Mazsolino, köszi!

Dani írta...

Szerintem a sütő lehet a ludas. Alsó-felső sütés, 200fokon, az időt nem figyeltem. És a legalsó sínbe tettem a tepsit.Vagy esetleg az,h. jó előre beleütöttem a tojásokat a zsemlékbe, így beleáztak kicsit és nem sültek meg annyira.

Andi írta...

Köszi! hamarosan új sütőm lesz, akkor én is tudom majd az alsó-felsőt irányítani! :-)