2010. január 26., kedd

Csodás citromos puding


Ezt a pudingot megsütöttük pár évvel ezelőtt unokatesómmal, Évával, és mindig úgy emlékeztem rá, mint valami csodára, annyira ízlett. Valamelyik Jamie szakácskönyvben találtuk a receptet és csak azért nem tudom melyikben, mert nekem Viki kimásolta gyönyörű kézírással. Imádok kézírásos receptekből dolgozni! - nyilván azért, mert sokkal több nyomtatott receptem van, mint kézzel írt. És én mindig arra vágyom, ami nincs, vagy amiből kevés van.

Blogszerzőtársam, Bea kívánsága volt egy alkalommal, valami finom házi gyümölcspuding, s a kedvéért nekiálltam hát a több éve dédelgetett emlék felelevenítésének.

Hozzávalók (állítólag 4 személyre):

- 60 g vaj
- 120 g cukor
- 1 citrom reszelt héja és leve
- 2 nagyobb, szétválasztott tojás
- 60 g finomliszt
- késhegynyi sütőpor
- 3 dl tej

Először robotgépem egyik keverőtáljában (nekem kettő van!) kemény habbá vertem a két tojásfehérjét. Aztán a másik tálban a vajat, a cukrot és (kivételesen) a citromhéjat jól összedolgoztam, hozzákevertem a tojások sárgáját, végül jöhetett felváltva a liszt és a tej. Végül még belekevertem a 3 evőkanál citromlét.

Most látom, hogy a kemény tojásfehérjéhez kellett volna kevernem a fenti keveréket, de én ebbe tettem óvatosan a kemény tojásfehérje-habot, hát nem tudom, van-e ennek jelentősége. Mindenesetre a végén kivajazott tűzálló tálba öntöttem az egészet, beleállítottam egy egyharmadáig vízzel telt tepsibe, és megsütöttem 200 fokon körülbelül 45 percig, míg a teteje megszilárdult, szivacsos lett és - ahogy Jamie írta: - aranyosan mosolygott rám. (Néha nem tudott rámmosolyogni, mert le kellett takarnom fóliával, olyan gyorsan barnult a teteje.)


Küldöm ezt a finom pudingot minden lánynak és fiúnak, akik mostanában sikeres vizsgát tettek: Mazsinak és Mazsolinonak külön; valamint Hédinek és Éva unokatesómnak, akik szépen egymás után mentek be és lettek túl a legnehezebb vizsgájukon. Gratulálok!
Most tudtam meg, hogy Viki is túlvan minden félévi vizsgáján, neki is szeretnék gratulálni! De milyen vizsgákon is?

18 megjegyzés:

tata írta...

ez az előbb még nem volt itt :)

Andi írta...

most meg itt van! :-)

tata írta...

és vikinek is gratulálj!

Bea írta...

És Vikinek is gratulálunk! :)

Köszönöm szépen, Andi, nagyon aranyos vagy, hogy miattam álltál neki. Nagyon finom lehet! :)

Andi írta...

Az vót! :-)

Hedvig írta...

Köszi és csatlakozom, gratulálok mindenkinek! Most megyek aludni, nagyon sokat fogok aludni.

Andi írta...

Jó éjszakát, Hédi! :-)

viki írta...

Köszönöm a gratulációt! (Andi még mindig a Tf-re járok, csak már mester képzésre, mer muszáj brühühühü :( :D )

Andi írta...

Jóvanna! Tudom, hogy oda jársz, csak úgy tudom, hogy nem jársz bé. De ha így is levizsgázol, mert olyan okos vagy, akkor minden rendben. Mondjuk ezt nyilván tőlem örökölted...

Ne bőgjé, én odavagyok a mesterekért!

viki írta...

uuuuuutálom az iskolát! :D

csincsilla írta...

hű, ez nagyon finom lehet! ezt is ki kéne próbálni

mazsolla írta...

nekem is nagyon tetszik, csak kár h citromos! Bár lehet ez így is finom, én a citromos fagyiból meg nápolyiból indulok ki és azokat nagyon nem szeretem. muszáj lesz megkóstolnom, nem maradhatok kétségek között! :D

Bea írta...

Megkóstoltad, Mazsi? :)Ha igen, légy szíves nyilatkozz, milyen lett az ÉN kérésemre gyártott puding! :)

mazsolla írta...

még semmi nem jutott el hozám, várok...>:(

Andi írta...

Csinálhatok neked egyet külön esetleg?

mazsolla írta...

hát ha annyira szeretnéd...
.
.
.
.
(IGEEEEEEEEEEEEEN-IGENIGENIGEN:D)

Mazsolino írta...

KÖSZÖNŐŐŐŐŐŐM!!!! Tök ari vagy Andi!!!!! :)

Andi írta...

Mazsi: Nagyon szeretném! és Köszi! :-)

Mazsolino: Te vagy ügyes! :-)