2010. január 18., hétfő

Gyöngyi-féle tökmagos pogácsa

A nagy télvégi pogácsaverseny következő versenyzője.
A fénykép a szokásosnál is rosszabb, a telefonommal csináltam, sajnos, csak az volt kéznél, de gondoltam, hogy egy homályos kép is jobb a semminél.
A pogácsába ma reggel futottam bele, és nagyon-nagyon ízlett. Hihetetlen ütős kis darabok, reggelire fogyasztva kettővel elkattog az ember délig is. És amellett még nagyon jóízű is.
A recept innen származik. Gyöngyi kicsit átalakította, csak teljes kiőrlésű liszt került bele (az eredeti receptben csak egyharmad arányban van a teljes kiőrlésű liszt, két harmad fehér liszt).
És fél adagot csinált, az is rengeteg lett.

Hozzávalók:
- 500 gramm teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 100 gramm tökmag, durvára vágva
- 2 dl tejföl
- 125 gramm pálmazsír
- 1 teáskanál só
- 25 gramm friss élesztő
- 1 dl tej
- 1 teáskanál cukor
- a kenéshez egy tojás

A lisztet egy tálba szitáljuk, elkeverjük benne a sót, és elmorzsoljuk benne a pálmazsírt. Belekeverjük a tökmagot.
Az élesztőt felfuttatjuk a langyos, cukros tejben. A tejföllel együtt hozzáöntjük a tálban lévő száraz anyagokhoz, összegyúrjuk. Cipót formázunk, letakarva hagyjuk a kétszeresére kelni.
Átgyúrjuk, kb. 1 cm vastaságúra kinyújtjuk, a tetejét késsel (pizzavágóval:)) bekockázzuk. Kisebb pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatjuk. A tetejét felvert tojással megkenjük, és hagyjuk még kelni a tésztát húsz percig.
Előmelegített 180 fokos sütőben pirosra sütjük.

2 megjegyzés:

Bea írta...

Vajon én miért nem próbálkoztam még a krumplis és a sajtos pogácsán kívül másfélével? Ezen gondolkodtam, amikor meghirdetted a versenyt. Azt hiszem, most már itt az ideje újítani valamit, hiszen ez a tökmagos is nagyon finom lehet. Köszi, hogy összeszedted egy helyre a recepteket/linkeket.

Andi írta...

Finom volt, én ezt tudtam megkóstolni, de még mindig első helyezett Csincsilla túrós pogija, most a második helyezett lett a töpörtyűs (nagyon finom volt!), és ez a tökmagos lett a harmadik, mert kicsit szárazkás volt.