2008. szeptember 25., csütörtök

Szilvalekváros/bodzalekváros papucs


Elképzelem Mazsit, ahogy ül a számítógépe előtt és rettegve várja a mai bejegyzést, hogy vajon elkészültek-e a papucskái, amit még vasárnap ígértem neki. Na akkor jelentem: Megsütöttem! Szépen kitettem erre a tálra, de csak a fotózás kedvéért és máris csomagolom neki. :-)

A receptet Stahl: Gyors édességekben találtam Szedres papucs néven. Nekem nem volt itthon szedrem, volt viszont Csincsilla gyönyörű sült szilvalekvárja és még a hűtőben egy kis kővé aszalódott saját bodzalekvár (kettő papucsba jutott ebből), én ezeket használtam inkább. Csak fél adag mélyhűtött leveles tésztából készült a süti, a tészta másik feléből vacsora lett. A képen látható fajtát szoktam venni, aminek a dobozán egy nyújtófa van (Match), de a napokban olvastam valamelyik gasztroblogban, hogy a Plusban olyan jó minőségű mélyhűtött leveles tésztát lehet kapni, amit nem is kell kinyújtani, csak széthajtogatni. Feltétlen ki fogom próbálni!

Kinyújtottam a fél adag leveles tésztát egy 50x20 cm-es téglalappá, aztán felvágtam 10x10 cm-es négyzetekre. Mindegyik négyzet szélét megkentem egy centi szélességben villával kicsit felvert tojásfehérjével, a közepükre halmoztam kábé egy evőkanálnyi lekvárt (több is mehetett volna némelyikbe!), a lekvár tetejére morzsoltam egy mokkáskanálnyi vajat, majd a négyzet bal fölső és jobb alsó sarkát egymásra hajtottam. Áttettem a sütőlemezre őket és tojásfehérjével megkentem még a tetején az illesztéseket, hogy ne nyíljon majd szét. 200 (nálam 180) fokos sütőben 20 percig kell sütni.

(A konyhában neonvilágítás van, azért ilyen színű a kép, bocsi.)


Amikor kihűltek, tálra rendeztem őket és fahéjas cukorral alaposan megszórtam. Ez tényleg nagyon finom lett!

UI: Én is csináltam sült szilvalekvárt, mint tudjuk, de az enyém a közelébe se jöhet ennek! Asszem kimegyek a piacra, veszek megint berzencei szilvát és megpróbálok ugyanilyet csinálni, mert nem bírom ki, hogy nekem ne legyen, annyira finom!

29 megjegyzés:

Névtelen írta...

éjjenéjjenéjjen-mégeccer-ÉJJEEEEEN!!
annyira várom már, hogy befalhassam mind mostanában kívánós vagyok(mert egyébként kívánós sem szoktam lenni-Brútusz csitt! :D)
buli előtt nagyon jól fog esni!! (vagyis inkább tanítás után mert tuti annyira fogok stresszelni, hogy szükségem lesz egy kis energia utánpótlásra :) )
mégeccer kösziiiiiiiiiiiiiiii
:*(puszilós) <3(szivecske)

Andi írta...

Nagyon szívesen! És Vikinek is hagyj belőle, aki, mint tudjuk, pénteken megy!

Névtelen írta...

nem bizti, hogy jön mert a buli mijatt nem hagyhatja itt a csippendél kuktát napközibe és így már nem is akar hazajönni :(
szal mindent feleszek ami az övé lett vóna
MUHAHAHAHAHAHAHAHA

Andi írta...

Neeee, léccciii azért csak hagyj neki valamennyit! és igenis menyjen át enni!
Viki, képzeld, Toma azt mondta erre a sütire, hogy isteni, pedig lekvár van benne!

Névtelen írta...

leglább kajálni gyere át viki!!!!

Névtelen írta...

Én is kérek szépen egy kicsikét ha lehet!!! Nagyon jól néz ki.

Andi írta...

Persze hogy lehet! csak kéne futárt küldeni érte!
Anna megette a saslikot????

Névtelen írta...

Naná hogy átmegyek, ha megint kirúgnak:), akkor szólok Pocaknak, hogy MOST!! és megromahozzuk a konyhát, ki a macskakaját, ki a sütit meg a szószt vihhi!

Andi írta...

Összehangolt támadásos hadművelet! Hajrá Pocak! Hajrá Viki!

Névtelen írta...

jajj ne egyedül vagyok itthon!!!

Névtelen írta...

jelentem, megfőztem a tésztát a tésztasalátához és ettem egy adagot; felét majonézmentesen felét majonézesen és mindkét variáció nagyon ízlett!
mingyá megérkezik a mopszos is és majd ő is nyilatkozhat! :)

Andi írta...

De jó, de ügyi vagy! Örülök, hogy ízlett!

Névtelen írta...

Nagyon finom vooooooolt! Várom a sütikét!!

Andi írta...

De jó!

Névtelen írta...

nem rúgtalak ki te hálátlan gyerek! ott maradhattál volna ápolni beteg anyádat, de az eszedbe se jutott!!! :)

Névtelen írta...

nem mer kirúgtál vihhi

isteni a süti!!!!!! leírhatatlanul finom!

Andi írta...

Ugyeugyeugyeugyeugyeugye? Főleg a szilvalekvár benne! Kár, hogy elfogyott... :'-(

Névtelen írta...

nekem csak egy süti jutott :'(

Névtelen írta...

nekem csak egy süti jutott :'(

Andi írta...

Szegény Mazsolla! nem ezt vártam tőled! Miért nem harcoltál? :-)
Nem baj, sütök még hamarosan!

Névtelen írta...

a jó szívem visz mindig engem a sírba ;)

Névtelen írta...

Mazsi! Még szerencse, hogy kiválóan tudod remegtetni a szádat és ennek mindenki bedől :), látod már sütik is a következő adagot. Jó lenne ha a nevemben is remegtetnél és talán én kapok már végre!!!

Névtelen írta...

mindent megteszek az ügy érdekében!!! ;)

Andi írta...

Egy akkora adagot fogok sütni hamarosan, hogy a fületek kettéáll tőle! Csak jussak már el a Plusba megkeresni azt a leveles tésztát, amit nem kell még kinyújtani se! :-)

Névtelen írta...

Én meg egyet se kaptam. Brühühü...

Névtelen írta...

Füleském, ha ez megnyugtat mi is csak az ígéreteket kapjuk. Azzal meg tele a pallás!!Mazsi hajrááááááááááááá és köfi!!!!

csincsilla írta...

és ez is baromi jól néz ki. lekvárom talán van hozzá, de ha jól utánagondolok, talán még tészta is, ámbár mindig megfogadom, hogy nem veszek boltit, de aztán néha elcsábulok, a lustaságom okán. és ha jól látom, nem tart egy egész nap a csinálása.

Andi írta...

Jó neked, hogy van még szilvalekvárod!
A bolti levelestésztából ez ami a képen van, ez tök jó, nem zsíros! Matchban lehet kapni még a Kolosi tériben is...

csincsilla írta...

most nem maradt ki az utolsó fázis, én is kaptam belőle, nem is egyet, és nagyon-nagyon finom, csak azt nem lehet eldönteni, hogy az első volt-a finomabb, vagy a második.