2009. december 29., kedd

Boci szelet

Az idei karácsony újdonsága, különlegesssége ez a süti volt. Én még nem hallottam róla, de például amikor kolléganőimnek említettem, hogy anyuék mit készülnek sütni, mindketten rávágták, hogy ismerik és nagyon finom. Tényleg nagyon finom, ráadásul mutatós is. Még én is megkóstoltam, pedig nem szeretem túlzottan a túrót, de annyira jól nézett ki!

Szóval a süti receptjét anyu találta valahol és amíg ő a december 25-i ebéd előkészítésével foglalatoskodott, addig apu megsütötte. Sajnos akkor még nem tudta használni új kötényét, mivel csak később kapta meg. Ezen Benő látható, Mazsolino törpe schnauzere, akit apu is imád. Az érzés szerintem kölcsönös. :)

A süti nagyon egyszerű, az előkészítése pillanatok alatt megvan.

Hozzávalók a tésztához:
- 11 evőkanál kristálycukor
- 11 evőkanál olaj
- 15 evőkanál tej
- 15 evőkanál liszt
- 2 evőkanál kakaópor
- 4 tojás
- 1 csomag sütőpor
Hozzávalók a krémhez:
- fél kg túró
- 4 evőkanál búzadara
- 1 egész tojás
- 20 dkg kristálycukor
- 1 csomag vaníliás cukor

A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük, majd apránként hozzáadjuk a többi hozzávalót is és jól összedolgozzuk. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, végül óvatosan ezt is beleforgatjuk a tésztába.

Sütőpapírral kibélelt vagy kivajazott,-lisztezett tepsibe simítjuk.
A túrót elkeverjük a búzadarával, az egész tojással, a kristálycukorral és a vaníliáscukorral. Kiskanállal gombócokban a tepsiben lévő tésztára rakjuk. Szépen lassan bele fog süllyedni.

200 fokon (légkeveréssel) tűpróbáig sütjük. Vigyázni kell, hogy a túrótöltelék környékén is rendesen megsüljön a tészta!


Ilyen szép bocimintás lesz a süti szeletelés után.

5 megjegyzés:

Hedvig írta...

Nálunk ezt a sütit valami érthetetlen okból kifolyólag "bocimobil" névvel illetik. Mondjuk, nagyon finom, ettem már, de még sosem sütöttem.

csincsilla írta...

már megint csak hápogok és hápogok. hogy micsoda cuki ajándék, micsoda cuki kötény, micsoda cuki kutyus (aki mért szerepel ennyire keveset nálunk?????)Apukádnak irtó jól áll!

Bea írta...

Bocimobil? :):) Ez jóóó! De sajnos azelőtt még ezen a néven sem ismertem ezt a sütit.

Csincsilla, majd szólok a tesómnak, hogy többször fotózza le Benőt, hogy ő is szerepelhessen. Meg fogtok lepődni, mert Benőnek két arca van: az egyik, ami a kötényen látható, megnövesztett szőrrel ("hajléktalan" kinézet, by Mazsolino) és egy csinos, fazonra nyírt szőrű Benő. :) Szerintem mindkétféleképpen aranyos.

Mazsolino írta...

Benő bármikor szerepel, ha a rajongói azt akarják. :):) Hajléktalan kinézettel nem kimondottan fotogén, csak simán imádnivaló, de nyírva még nagyon szép is. :) Majd megkérem Beát, hogy tegyen fel róla egy kiskori képet, hátha ti is elolvadtok tőle egy kicsit. :):)

csincsilla írta...

a rajongók hangosan követelik a többféle fazonú és korú benő-képeket!!!!!!!!!!