2009. december 28., hétfő

Gyümölcskenyér


Ezt a receptet is, úgy emlékszem, ezer éve mentettem le az nlc egyik főzős topikjából, Latsia írta be, a blogjában is megtalálható.
Nagyon tetszik benne, hogy az 1 kilónyi dióféléhez és szárított gyümölcshöz összesen 10 dkg liszt jön még, szóval nagyon jók az arányai, olyan, mint egy óriási extrafinom müzliszelet.
Az eredeti receptet kicsit átalakítottam az ízlésünkhöz és a kamratartalomhoz igazodva.

Hozzávalók:
- 20 dkg dió
- 10 dkg mogyoró
- 5 dkg mandula
- 20 dkg mazsola
- 20 dkg aszalt sárgabarack aprítva
- 10 dkg aszalt cseresznye
- 5 dkg kandírozott vegyes gyümölcs (narancs, cseresznye, citrom)
- 10 dkg csokicsepp
- 1/2 teáskanál sütőpor
- 10 dkg kristálycukor
- 10 dkg liszt
- 1 teáskanál vaníliaaroma

A magokat és a szárított gyümölcsöket összekevertem egy nagy tálban. Egy másik kisebben összekevertem a lisztet a sütőporral és a cukorral, és ezt a keveréket ráöntöttem a másik tálban lévő keverékre, és alaposan összekevertem. A már üres, 2. számú kicsi tálban összekevertem a három egész tojást a vaníliaaromával, ráöntöttem a száraz hozzávalókra, és nagyon alaposan elkevertem, hogy a lisztes darabkákat mindenhol bevonja a tojásos keverék.
Egy nagyobb őzgerinformát kibéleltem sütőpapírral, beleegyengettem ezt a tömör masszát, lenyomkodtam. Előmelegített, 180 fokos sütőben sütöttem olyan másfél órácskát. Negyedórás pihentetés után kifordítottam, rácson hagytam kihűlni. Ha teljesen kihűlt, elég szépen lehet szeletelni.
Ez irdatlan nagy adag, normál körülmények között a fele is bőven elég egy négytagú családnak.

9 megjegyzés:

Andi írta...

És finom?

csincsilla írta...

ehetetlen:)

Andi írta...

Gondoltam! :-)))

Dorothyi írta...

Nagyon jól néz ki,én az aszalt gyümölcsöket néhány órára forró,cukrozott, rumaromás vízzel be szoktam áztatni,a magokat pedig 1 kanál olajon megpirítom, úgy, hogy a végén 2 evőkanál cukrot szórok rá és karamellizálom, fűszerként ekkora adaghoz 2 kkanál szerecsendiót,2 kkanál fahéjat 5 dkg reszelt gyömbért, 1 citrom héját és levét használok.
A fehérjét felverem, a magvakat egy pici lisztel elkeverve a legvégén teszem hozzá.

csincsilla írta...

hűha! micsoda luxuskiadás!

Ági, aki főz írta...

Nagyon komoly. A barátnőmmel készítettük a múltkor a Lajos Mari karácsonyos könyvéből. De szerintem ugyanez a recept. http://agifoz.blogspot.com/2009/12/gyumolcskenyer-es-mas.html Dorothyi, a luxus változat is nagyon bejönne.

Bea írta...

Aztaaaa! Jó kis tömény édességnek néz ki, de biztos nagyon finom. :)

csincsilla írta...

igen, tényleg, legközelebb tk. liszttel csinálom, meg mézzel, és akkor majd nyugodt lelkiismerettel fogom megenni a negyedik szeletet is:)

Mari írta...

Sütöttem én is gyümölcskenyeret, a mindmegetté-n találtam,olyan jó volt, hogy 5-6 tojásfehérje fogyott el vele:)) aszaltgyümölcsök, mazsola, dió, csoki volt benne. Szép is és finom is:)