2009. december 9., szerda

Kókuszos habcsók (Hédinek:))

Évek óta reménytelenül próbálkozom a habcsókkal. Főleg ilyenkor, karácsony tájékán. Van, amikor ehető, van, amikor ehetetlen, de mindig elviselhetetlenül ronda. Szóval nem csak Andi ragadott habverőt, én is sokat gondolkodtam. De nincs tuti receptem. Kipróbáltam már sokféle elkészítési módot, úgy látszik, másnak bárhogy csinálja, gyönyörű habcsókjai lesznek, hát, ez nekem nem megy. Fényévnyi távolságokra botorkálok a tökéletes habcsóktól. De ezentúl dokumentálom a próbálkozásaimat:)
Bár nagyon ízlett az Andi-féle mogyorós-csokis habcsók, ezeket a hozzávalókat túl drágának találtam a kuka számára, szóval maradtam a szimpla épp hogy egy kicsit kókuszos változatnál, azzal az elképzeléssel, hogy úgyis rengeteg a tojásfehérjém, ha ez sikerül, akkor összedobok egy másik, mogyorósított változatot is (de tegnap este két hatalmas pizza kapcsán kivégeztem a sütőmet, szóval egy darabig nem lesz gond, hogy mit süssek, először csak bűzölgött – műanyag –, aztán pukkant egy hatalmasat viszonylag nagy fényeffekttel:), és rögtön le is vágta a konyhai biztosítékot). Tehát mostanában nem dobok össze másik változatot.
A receptet Tündérnél találtam, nagyon ígéretesnek tűnt.

Hozzávalók:
- 4 tojásfehérje (pihentetett)
- 20 dkg kristálycukor
- egy marék kókuszreszelék

A tojásfehérjéket néhány napig hagyjuk békésen ácsorogni a hűtőben, majd a sütés napján vegyük elő, és hagyjuk szobahőmérsékletűre melegedni. Kezdjük el felverni, és közben folyamatosan adagoljuk hozzá a kristálycukrot. Így a cukorral sokkal lassabban fog felverődni kemény habbá, de türelem, szép, fényes, tényleg kicsit nyúlós habot kapunk. A végén óvatosan hozzákevertem a kókuszreszeléket, nem túl sokat, hogy ne nagyon változtasson az állagon.
Utána habzsákba töltöttem, és szilikonlappal bélelt tepsikbe nyomtam. A sütésnél igyekeztem betartani a recept előírásait: 180 fokon 3-4 perc, 150 fokon 5 perc, 80-100 fokon amíg el nem készül (nekem ez olyan 15-20 perc volt még).
Volt már sokkal rosszabb is, de hát ez sem az igazi. Nyilván megbízhatatlan a sütőm (illetve volt). Mindenesetre nem lett rossz, ízre finom. De nem tetszik, hogy bebarnult, meg a fényképen is látszik, hogy itt-ott berepedezett. Az alakját viszonylag megtartotta. A kutatómunka folytatódik.

A bónuszkép: Norcika (Andival közös cicánk volt), pici, összedrótozott állapotában, illegális helyen tartózkodván. És azért pont itt, mert édességhez édességet, habkönnyűt, csinosat (picit töröttet:).

17 megjegyzés:

segebaga írta...

Mit jelent az, hogy Norcika össze van drótozva? Remélem nem balesetet szenvedett ez a kis tündérke?!

csincsilla írta...

norcikát (aki akkor még csak egy névtelen kiscica volt) törött hátsó lábbal találtam a kertünkben, és az állatorvos drótozta össze.

Andi írta...

Kész! Én felmondok! Hogy lehet mindig sokkal szebbet sütni, mint én?

Norcicáról már én is akartam írni, de még nem jött az ihlet. Imádom!

tata írta...

nem lehetne azt a macskát átnevezni? :)

Marcsi írta...

nagyon kis drága a cica!! hol lakik????

Ottis írta...

Szerintem szép lett.Én ugyanígy vagyok a habcsókkal, minden évben megpróbálom, tavaly is megpróbáltam, de laposak lettek és rondák. Pedig úgy szeretném már egyszer jól csinalni...

Bea írta...

Ez gyönyörű lett! :) Én itt megállnék a kutatómunkával.

Annyira édesen néz a cica. Remélem meggyógyult. :)

Marcsi írta...

A habcsók istenien néz ki :) a kiscica hol lakik? annyira édes :)

csincsilla írta...

szerintem meg a tiéd volt szebb:)és köszi, Ottis:)
mért kéne átnevezni posztumusz a cicát? ki van még norcika rajta kívül?
a cicus a lábtörésből meggyógyult, de olyan tíz hónapos kora körül nyom nélkül eltűnt. de ezt majd Andi megírja.

Andi írta...

Már sokszor meg akartam írni Norcikát, mert ez volt első közös tulajdonunk Csincsillával. Sajnos már nem lakik sehol, de akkoriban hol nálam lakott, hol Csincsillánál és mindkettőnknél ugyanolyan jól érezte magát. Legalábbis remélem, hogy nálam is.

Andi írta...

Ottis, annyira szeretném nézni a blogodat, de szinte alig tudok rá felmenni, nagyon hosszú idő, mire betöltődik, ugyaníg a lapozás és a kommentelés is szinte lehetetlen. Annyira sajnálom! De sebaj, mert jövőre egy kávé mellett megbeszélünk mindent Csíkszeredában! :-)

Hedvig írta...

Csincsilla, köszi az újabb habcsókot. A tökéletes habcsók keresése olyan, mintha a nagy és reménytelen ŐŐŐŐŐt keresnénk, de azért próbálkozni izgalmas. Amint tudom, tesztelek, de a te sütid szerintem szép és rendben van.
Tényleg, valaki ismeri azt a sütit, hogy linzeralap, rajta tojásfehérjehab és kettesével lekvárral van összeragasztva?

csincsilla írta...

lehet, hogy a non plus ultrára gondolsz?
én még sosem sütöttem, pedig nagyon finom, jó is, hogy szóba hoztad, olyan jó retrós.
ld. pl. itt http://macsfalatok.blogspot.com/2008/09/non-plus-ultra.html

Andi írta...

Annyira tudtam, hogy Csincsilla tudni fogja miről van szó! :-)

csincsilla írta...

hát, ugye, ez a fő érdeklődési területem... a sütik...

Andi írta...

Igaz! Mikor nyutunk már egy sütödét? Tudod, van egy kis spórolt pénzem... :-D

Nelli írta...

Szép a habcsók, bár én nem szeretem, de a cicával fájdítjátok a szívem nagyon! Fránya albérlet, itt nem lehet :(

OFF - Szeretnélek meghívni Benneteket egy szavazásra, de nem akarok kommentben belinkelni. Ha írtok egy emailt a címemre, akkor megírom a részleteket. Köszi!

Nelli