2008. november 4., kedd

Kirándulás és gombászás - Kisrét, Kantavár (Pécs)


Ez egy szép és kellemesen könnyű kirándulás a Mecsekben, amin sajnos én nem vettem részt, de a képek láttán nagyon irigy vagyok! A résztvevők a pécsi Matusok legfiatalabb tagjai voltak - nélkülem. :-)


Ez a kirándulás mindössze egy rövid félórás séta az erdőben és a végcél a Kisrét volt. (Nem 55 kilométeres teljesítménytúra, mint amilyeneken Csincsilla vesz részt!) Én is nagyon vágyom már egy ilyen őszi erdei sétára, falevélrugdosásra, kardozásra :-), ködös, nehéz levegőre...

Ez amolyan tanösvény jellegű túra, táblákon voltak állatok és növények feltüntetve, érdekes leírásukkal.

Az út szélén rengeteg gomba volt. Tamás, a vizsgázott gombaszakértő biztosan jól érezné magát itt!

De ebben a csapatban Krisztián volt a gombaszakértő egy könyvből. A többiek annyira megbíztak a szakértelmében, hogy Éva még meg is kóstolta nyersen az egyik gombát.

Persze csak miután Éva életben maradt, próbálkoztak ezzel a többiek is. Éva kicsit bolond! Sajnos nem tudom, milyen gomba lehet ez?


És bemutatok két fantasztikus szakácsnőt, akiktől a mai finom receptet szereztem, Évát és Zsófit:


A gombát megtisztítom és a szárát apróra vágom. Hagymát dinsztelek olajon és rádobom a száracskákat, majd izesítem sóval borssal stb. Amikor kicsit kihűlt, juhtúróval összekeverem, és a megtisztított kalapkákba visszatöltöm. Közepesen meleg sütőben kb. 20 perc alatt megsütöm. Levet ereszt, úgyhogy nem sütőlapon, hanem inkább tepsiben érdemes sütni!
Gombát hozhattatok volna hozzá, hogy megcsinlhassuk! :-)

16 megjegyzés:

Névtelen írta...

Minden vágyam, hogy teljesítménytúrára menjek!!!

Egyébként miután ettem a gombából AZUTÁN Krisztián -Zsófi szerelme- is evett belőle szolidaritásból. Hát ilyen a férfiszolidaritás.... (azért ennek is örültem) meg hogy még élek annak is :-))

Andi írta...

Annak én is!

csincsilla írta...

ajaj, elveszítettem a fonalat! krisztián és zsófi? help, help, help. annyira sokan vagytok. a recept tetszik, egyszer kipróbálom :)

Andi írta...

Matus Zsófia = Anyuci Unokája, Matus Dezső (és Kata) lánya, Matus Éva unokahúga, Anna unokatesója.
Krisztián egyszerűen csak Zsófi párja :-)

Névtelen írta...

Sziasztok!
Csak tisztázásképpen: Krisztián az én párom, jómagam pedig Éva unokahuga vagyok, vagyis Dezső lánya. Nálunk vendégeskedtek Éva és Anna 4 -gyönyörű, boldog, irtózatosan fárasztó - napig. Azért azt sem könnyű ám kitaláni néha, hogy kicsoda Micike, Marcsi, Tata... De próbálom követni az eseményeket. Egyébként a blog szuperjó, hetente legalább egyszer mindig rápillantok, hogy mik a fejlemények, és sok kaját ki is próbáltam már. Ez, kissebb fajta gondot okozott, amikor Éva nagy lelkesedéssel megérkezett Pécsre, hogy majd visz Andinak tőlünk új recepteket, én pedig, szinte csak blogos kajákat készítettem! Pech. Évi, Andi miért ezt a borzalmas képet raktátok fel rólam!!!! Vagy talán túl hiú vagyok :) És Andi, ha jövő nyáron újra jönnek Annáék látogatóba, téged is várunk egy jó Mecseki - nem teljesítmény - túrára. Puszi.

Névtelen írta...

Tökjó, hogy pár perc különbséggel leírtuk ugyanazt :) Most vettem észre... Puszi Andi, és a család többi tagjának is légyszi add át a csókjaimat.

Andi írta...

Nagy elmék ha találkoznak! :-)) ;-)
Zsófikám! Nagyon vártam tőled kajákat, mert már annyit hallottam róla, hogy mennyire szuperül és különlegesen főzöl. Légy szíves legközelebb készülj saját menüsorral. De azért nem tagadom, nagyon jól esett, hogy a blogból főzöl...
Éva választotta ezt a képet. Volt egy sokkal jobb rólad, de azt nem tudtam volna beleapplikálni a szövegbe: éppen valami kifestővel vagy ilyesmivel foglalkozol egy asztalkánál. Bocs ha nem tetszik, kicserélem arra, amit te választasz!!!

Andi írta...

És még: Köszönöm a meghívást! Megyek!
És köszönjük a dicséretet a blogra.
Továbbá: Csincsilla a tulajdonostársam (blogban, cicában, stb.), Marcsi a főnököm, (de több annál), Micike a barátnőm (és kollégám), Tata a testvérem (Márta-ta)...
Átadom a csókjaidat és én is küldöm az enyémeket!

Andi írta...

Ja és még: Cucu az új számítógépem, amit Toma rakott nekem össze, Toma a fiam és Csincsillával közös cicánk is Toma(2), és Füles az autóm. Ha esetleg még felmerülnének ezek a nevek :-)

Névtelen írta...

Akkor lehet, hogy majd beültök Fülesbe Tomával (Cucut otthon hagyjátok) és leugrotott Pécsre Zsófihoz és Krisztiánhoz ott lesz Éva és Anna is, Tata Viki meg Mazsi is leugranak egy másik kocsival aztán Dezsővel Katával Atival és Diával jót buliztok (Csincsilla itthonról követi az eseményeket forró dróton, Marcsi meg reméli, hogy időben visszaértek a kiruccanásból az asztalotokhoz, ahol Micike Sebegaba és Dzsozef már epedve várnak.... Huhh, talán mindenki megvan... Na?

Andi írta...

Szuper vagy! Még annyit, hogy viki és Mazsi Tata lányai, ezt persze sokan tudják, de én még nem mutattam be őket! :-)
Ki ne felejtsük Pamacsot, Orit és Poczakot, akik a Tata-család házikedvencei!

Névtelen írta...

meg az ercsikét!!! ajaj!!! ki fogtok kapni!

Andi írta...

Jaj igen, bocsánat! És Ercsi pedig (emlékszünk ugye, aki lepontozta a szülinapi ebédemet) a Viki szerelme.
Kamilla pedig Toma párja. :-)))

Margitka írta...

Kedves Zsófika!A nyugdíjas időtöltésben találtam Rád,a Te Matus Dezső nagypapád és én első unokatestvérek vagyunk.Édesanyám, és Matus István testvérek voltak. Leírni is nehéz,ő volt a Te dédnagypapád. Én ma vagyok 75 éves, és nagyon örültem, hogy megtaláltalak, ez egy szép születésnapi ajándék számomra. Minden jót kívánok Neked, szüleidnek, és az egész családodnak, sok szeretettel Margitka /nem tehetek róla, a család így nevez, bár koromból adódóan elég komolytalan/cs.M.

Zsófi írta...

Andi, szia!
Most olvastam itt a bejegyzések között Margitka hozzászólását és nagyon szívesen válaszolnék neki, olyan aranyosan írt, szerinted hogy találhatnám meg, mert nincs semmilyen hivatkozása? puszi

Andi írta...

Szia Zsófi!
Én is akarok neki írni egy egész bejegyzést, de félek, nem fogja olvasni, mert csak ide talál vissza (gondolom úgy, hogy beírja a keresőbe a nevedet vagy apukád nevét). Szóval szerintem ide írjunk neki, hogy adja meg az e-mailcímét, ha van neki. Vagy a telefonszámát. Én meg majd írok neki valami szépet, és ide belinkelem, hogy el tudja majd olvasni. Gondolom, néha visszanéz ide.