2008. november 12., szerda

Fokhagymás-petrezselymes tészta




Valami teljesen egyszerű és nagyon gyors tésztát szerettem volna, aztán úgy megkívántam kedves blogszerzőtársam fantasztikus rizottóját, hogy nekem is muszáj volt egy kicsit begombásítani a művet, és ez egyáltalán nem vált a hátrányára.
Azzal kezdtem, hogy beáztattam egy jó nagy maroknyit abból a bizonyos fantasztikus tésai szárított vargányából. Kis vajon megpirítottam egy darabka apró kockára vágott füstölt szalonnát, közben elővettem a konyhai aprítót, és egy nagy fej hagymát finomra összevágtam benne. A szalonna után ment még néhány szelet füstölt sonka, szintén felkockázva, és amikor már minden húsféle szépen megpirult (nem kell neki sok idő), mehetett utána a hagyma. (Egy másik serpenyőbe áttettem egy evőkanálnyi a szalonnazsír/vaj keverékéből, ez majd jó lesz a gombához.)Megpucoltam vagy 8 nagy gerezd fokhagymát, ez is ment az aprítóba, ha már úgyis elővettem. Ezt csak nagyon rövid ideig pároltam együtt a többiekkel, közben mehetett az aprítóba két nagy csomag petrezselyemzöld is. Levettem a tűzről a lábast, és a forró cuccba még beledobtam a felaprított leveleket is, és jól összekevertem. Só nem kellett bele, elég sós volt a szalonna, bors mehetett.
A másik kis serpenyőmben felforrósítottam a zsiradékot, és a beáztatott, kicsavart és összevagdalt gombát kis só és bors társaságában megpirítottam, ez tényleg két perc volt csupán.
Közben úgy nagyjából megfőtt a tészta, belekevertem a fokhagymás-petrezselymes szószba. Mindenki a saját tányérján tehetett még rá, amit akart, gombát és márványsajtot. Nagyon-nagyon finom lett.

A bónuszképen látszik, hogy Kóficka angyali türelemmel viseli a túlcsorduló érzelmekkel teli, testmelegre vágyó kicsi foxink folyamatos magánlaksértését. (És szerintetek ki rágja cafatokká a kutyakosarakat? a) Zsuzsika b) Kóficka c) Tomcica. A helyes megfejtő alkalomadtán sütit kap ajándékba.)


7 megjegyzés:

Andi írta...

Fantasztikus a kép! Hogy csináltad?????
Ez nagyon finom lehetett, korog a gyomrom!

Andi írta...

ja, és a válaszom: a)
Kérem a sütit!

csincsilla írta...

Azt hittem, kicsit nehezebb lesz a kérdés, brühühü. ennyire látszik?

Andi írta...

Nem, hanem én már ki voltam képezve Zsuzsikából... (a fénykép a Cukiságok.hu-n mindent elárult).

Névtelen írta...

Hát én meg szegény Tomacicát gyanusítottam meg ( de csak gondolatban) így jár a süti :)
Szeretném utólagosan is megemlíteni, hogy ilyen finom répatortát még életemben nem ettem( ez volt az első) de bizisten nagyon ízlett!!!! A látványa meg hát ... szóval nagyon tetszett, gyönyörűséges volt!!!

Névtelen írta...

Az ebek meg bájosak, sőt gyönyörűségesek, cukik, meg tündérmackók :)

csincsilla írta...

aki ennyire szépeket ír erről a másfél angyalról, annak akkor is jár a sütike, ha szegény kis ártatlan tomcicát gyanúsítja, pedig istenbizony van neki elég rosszasága, nem kell neki még a zsuzsié is a kis hátára. és örülök, hogy ízlett a torta :)