2008. november 17., hétfő

Majonézes-petrezselymes csirkesaláta

Vettem négy darab csirkemellet, egyrészt azért, hogy a csontokból és a bőréből finom húslevest főzzek, másrészt a húsából brassóit akartam Tomának. Már írtam, hogy a brassói nekem jó menekülési útvonal, mert ha azt készítek, 3 napig nincs gondom Toma vacsorájára, már csak krumplit kell frissen sütnöm neki. És szabad vagyok!

De aztán akkora csirkemelleket kaptam, mint amekkorának egy csirkét képzelek, amikor ezt a szót kimondom, hogy: csirke. Micike eljött velem a henteshez és kértem, figyelje meg, hogy a hentes mindig megkérdezi, mekkora csirkemellet adjon, én mindig válaszolok, hogy kisebbeket, ő mindig azokat adja, amelyik sorban következik, ráadásul mindegyik óriási. Persze kivételesen nem kérdezte meg, és aztán így történt, hogy olyan óriásiakat adott, hogy csak három darabból tudtam brassóit főzni (tejben áztatás után, hogy jó porhanyós legyen a hús), a negyedik már nem fért a lábosba, ezért azt valami másra kellett felhasználnom. Felszeleteltem, sóztam, borsoztam és megsütöttem finom olivaolajon. Gondoltam, majd kitalálok a 4 szelet csirkéhez valami finomat magamnak a héten...

Az egyik feléhez gondolatban már megvolt a tervem: szép pécsi feketeretkemet akartam elkészíteni egy-két szelet sült csirkemellel, de estére bejelentkezett Gabika barátnőm, így hát a főzést holnapra halasztottam, viszont a brassóivacsora után még képes voltam nekiállni ennek a salátának. Tehettem volna bele a feketeretekből, de azt inkább valami érdekesebbre tartogatom. :-)

3 evőkanál majonézt elkevertem 1 evőkanál mustárral és 2 deci tejföllel, majd beleforgattam egy fél szépséges piros, savanyú almát apróra vágva, szintén felaprítva egy fél lilahagymát, két szelet pici darabokra vágott csirkemellet és egy csokor felaprított petrezselymet.

Jól összekevertem, és paradicsomszeletekkel díszítettem, holnap valamilyen rozscipóba vagy ilyesmibe töltve fogom tálalni. Ez lesz ugyanis a holnapi ebédem, csak egy kicsit sok lesz nekem, remélem Tata és Micike segít az elfogyasztásában!


Sokat gondolkoztam, hogy majonézesre vegyem-e a figurát, vagy milyen alapot készítsek, és hát nagyon remélem, hogy holnap a munkahelyen éhesen jobban fog ízleni, de ma úgy gondolom, talán mégse majonézzel kellett volna készítenem. Lehetett volna az a verzió is, hogy egy kis olajat mustárral elkeverek és abba a tejföl, aztán még az is, hogy mustárt tejszínnel, majd abba joghurt és ezekbe egy kis citromos cukros lé, és így tovább, de sajnos a majonézes verziót választottam, ez tűnt a legegyszerűbbnek. Izgulok, hogy fog ízleni a szakértőknek!

19 megjegyzés:

Névtelen írta...

biztos naggggyon! másnak ne adj belőle!

Andi írta...

már csak a sebére, a csincsillára, marcsira, dzsozefre gondútam...

Névtelen írta...

ajaj! áá! ajaj! áá! sokkk

Andi írta...

röhög

csincsilla írta...

szerintem azokat a szakértőket, akiknek ez nem ízlik, egyszerűen ki kell rúgni, és lecserélni, mondjuk rám. már a fényképek is felizgattak.

Névtelen írta...

Én is kérekszépen!!!!

Névtelen írta...

Ja, és ez már nem közös konyhakert, hanem közös erdő mint láthatjuk!! Olyan szomorkás....

Névtelen írta...

andi! engem már el is felejtettél?!?!?!?!?! hüphüpszipszip

Andi írta...

Jaj, bocsánat, dehogyis! Éreztem hogy a legfontosabb kimaradt! :-)

Névtelen írta...

szeretnék tájékoztatni minden kedves érdeklődőt, hogy a saláta nagyon finom:)

csincsilla írta...

kaptam egy morzsányi kóstolót, és újra el kellett olvasnom a receptet, kerestem a titkos összetevőt, hogy mitől volt annyira finom. kicsit gyanakszom, hogy a legfontosabb tételek kimaradtak, mert annyira finoman fűszeres volt (gondolom, majd anyáról fiára száll a titkos összetevők sora). nekem mint igazi szakértőnek nagyon ízlett, és remélem, a kapott mennyiség nem kelt senkiben csúnya érzéseket (hacsak nem megsajnál az a valaki, hogy milyen kevéske is egy morzsányi).

Névtelen írta...

De jó neked, hogy kaptál!!

Névtelen írta...

én láttam azt a hatalams adagot, amit csincsilla kapott kóstolóba! azzal egy elefánt is jól lakna! :)

Andi írta...

Köszi Micike, köszi Csincsilla! Örülök, hogy ízlett. Hát igen, a titkos hozzávalót csak Toma tudja, neki annyira fontos ez! Sose hagy békén, hogy áruljam el neki a receptet... (hazudtam!)

csincsilla írta...

elefánt jelentkezik: megvettem a hozzávalókat, a tomától megpróbálom megszerezni a titkos összetevők listáját.

Andi írta...

Nem fogja megadni! ezekből az összetevőkből kell előállítanod :-)

Névtelen írta...

csincsilla! remélem ha megcsináltad visszahozod amit megettél az enyémből, hogy ne furdaljon tovább a lelkiismereted! :)

Névtelen írta...

szeretném tájékoztatni az elkészítő hölgyet, hogy ÉN NEM KAPTAM!!!!!

Andi írta...

Ajaj, nem is értem, ez hogy derült ki? Én olyan titkosan kezeltem ezt az ügyet: csak néhányan tudtak a dologról... valaki köpött... :-)