2009. május 24., vasárnap

Hideg eperleves


Azt gondoltam, hogy az epermániás Ágit elárasztom epres receptekkel, bár nem hinném, hogy van olyan, amit még nem ismerne. Az igazi epermániások mindent kipróbálnak, egy idő után nem lehet nekik újat mutatni :-).

Hosszú listát írtam az eperből készítendő fogásokról, köztük az egyiket, a házi eperjoghurtot tesóm már megcsinálta, hát jöjjön a másik nagy kedvenc, a hideg eperleves. Vigyázzatok, többi majd szép sorban következik!


Mivel az eper már megfizethető, 600 Ft-os áron kapható a piacon, vettem két kilót, mert - mint fent írtam - jó sok tervem van vele. Az eperleves receptjét Molnár Évától tanultam, de Viki szavaival élve, sajnos "őt már kiírták a sorozatból", pontosabban saját magát írta ki a sorozatból, mégsem szeretném elhallgatni, hogy sokszor főztünk együtt annak idején és sok újdonságot és finomságot tanultam tőle.


Körülbelül félkiló epret megmostam, lecsumáztam és késes betétű robotgépbe, azaz aprítógépbe dobáltam a felét. Kirstálycukrot öntöttem hozzá, hogy jó édes legyen, és 2,5 dl tejszínnel alaposan összeturmixoltam. Ekkor majdnem eperhab állagú volt.


Az eperhabot átöntöttem egy szép üvegtálba, higítottam egy kis tejjel (úgy 1,5 decivel), majd a másik negyed kiló epret beleaprítottam. Nem szoktam díszíteni, mert fölösleges, úgyis pillanatok alatt elfogy a nagy üvegtálból!

Ez az az egyetlen epres kaja, amiért tesóm hajlandó elvinni engem szedd magad mozgalomba és képes velem együtt órákon keresztül a tűző napon hajlongani, majd másnap leégett bőrrel, rokkantan ébredni, csak azért, hogy legalább arra a hétre meglegyen a napi betevő eperlevese.

11 megjegyzés:

Hedvig írta...

Levesnek javasold vagy desszertnek?

Andi írta...

Mindkettőnek tökéletes! :-) De ha egy nehéz munkanap után hazaesel, és azonnal bekanalzol belőle egy adagot, mintegy uzsonnára, hát nincs is annál jobb! :-) Vagy a délutáni szieszta után... ilyenkor persze lehet akár leves, akár desszert.
Én úgy levesnek, hogy egy húsos kaja előtt, szóval úgy még nem ettem. Ahhoz túl édesnek találom. És laktatónak a sok tejszín miatt.

tata írta...

nem az én eperlevesem brühühü, hanem a lányoké brühühü!

Andi írta...

éééérteeeem! :-)

csincsilla írta...

én is pont mostanában terveztem valami ilyesmit, köszi a pontos recit! egészen ehetőnek tűnik:) és minket nem zavar a tejszín sem:)

Andi írta...

Minket sem! :-)

Ági írta...

Sose csináltam semmilyen epres kaját az aszalt eper és az eperlekvár kivételével. Ja, egyszer csináltam epertortát is. Még nem jutottam el odáig, hogy levesnek vagy sütinek maradjon. Tavaly az eperföldön a szó szoros értelmében betegre zabáltam magam a mosatlan eperből, de az attól nem tartott vissza, hogy az elkövetkezendő napokban ne egyek meg még vagy másfél kilót... Pénteken megyünk eprészni, idén akarok eperszörpöt meg már végre epertortát is csinálni!

Bea írta...

Végre eperszezon vaaaaaaaaan! Imádom! És ezt az eperlevest, -desszertet, -valamit is imádnám! Andiiii!

Andi írta...

Igen, Bea! :-)

segebaga írta...

Nyam-nyam, csurog a nyálam :(

zokni írta...

Enyém is !!!