2009. május 16., szombat

Rakott krumpli

Megint masszázs-nap volt nálunk, ezért hét elején elkezdtem gondolkodni, mit főzzek, amit még nem evett nálunk masszőrünk, Zoli. Olyan étel kell erre a napra, amit nagyjából mindenki szeret, hiszen sokan szoktunk ilyenkor összegyűlni és bárki megéhezhet nap közben. A rakott krumpli például ilyen. Tomi barátunk nem tervezte, hogy ebédre marad, de amikor megtudta, hogy ezt készítek, gyorsan módosított tervén. :) Nem akarta teleenni magát, mert ma ment a 10 éves érettségi-találkozóra - amit az újpesti Csülök Vendéglőben rendeztek, illetve rendeznek, mert szerintem még most is tart- végül mégis szedett magának egy jó nagy adagot. Kiváncsi vagyok egyébként az osztálytalálkozós élményeire. Mivel egészségügyi szakközépiskolába járt, ezért a sok lány közül ő volt egyedüli fiú az osztályban. :) Ezek a lányok pedig mostanra már felnőttek...
A hozzávalókat nem sorolnám fel tételesen, mert a klasszikus tojás-krumpli-kolbász-tejföl négyesen kívül még sok mindennel ki lehet egészíteni, pl. paradicsommal, hagymával, szalonnával. Kinek milyen kedve van és kinek milyen az ízlése. Hallottam már olyant is, hogy kolbász helyett pörköltszerűen elkészített darált húst tettek bele, mint a rakott kelkáposztába.
Én mindig római tálban sütöm a rakott dolgokat. Jobban el lehet rendezni benne a hozzávalókat, mint a tepsiben és sokkal hamarabb elkészül az étel az agyagedényben. Mielőtt lerétegezném a karikára vágott krumplit, tojást, kolbászt (én ebben a sorrendben szoktam), vízbe áztatom a tálat, hogy a falából sülés közben fokozatosan elpárolgó víz ne hagyja kiszáradni a benne lévő ételt. Igaz, a nálam készülő rakott krumpli nem nagyon száradna ki, mert nagyon tejfölösen csinálom és az aljára egy pici zsírt is teszek, csak az íze kedvéért.
Én így készítem: a héjában főtt krumplit, a tojást és a kolbászt karikára vágom. A tál aljában elosztok egy kanálnyi zsírt. Erre ráteszek egy réteg krumplit, utána egy réteg tojást, egy réteg kolbászt. Ezt beterítem tejföllel, ha kell, picit sózom. Utána megint krumpli-tojás-kolbász-tejföl (esetleg só) következik. Végül krumplival zárom a sort. Erre megint tejfölt kenek, amire sajtot szoktam reszelni, majd egy kis sonkával, baconnel, vagy kolbászkarikával díszítem a tetejét. Most nem maradt a kolbászból, ezért paprikás szalámit tettem a sonka mellé a sajtra.
Hideg sütőbe tolom a tálat, fokozatosan melegítem át. 200 fokon szoktam sütni, először letakarva, majd negyed óra után leveszem az edény tetejét és hagyom, hogy a sajt elolvadjon és megpiruljon a krumplin.
Ez volt Tomi adagja. :)

9 megjegyzés:

mazsolla írta...

nagyon jól néz ki, ez tényleg jó ötlet, szerintem kevés ember nem szereti a rakott krumplit finom házi savanyúságokkal:)

Bea írta...

Nagyon jó a profilképed Mazsi! :)
Sajna nem házi savanyúságot ettünk hozzá, de azért valahogy elfogyott majdnem az egész tál rakott krumpli.

Andi írta...

Hú én nem szeretem, de ez igen jól néz ki itt a képen!!! :-)

tata írta...

imádom a rakott krumplit és ez naggggyon jól is néz ki! lehet hogy éhes lettem! :)

mazsolla írta...

ajaj nem akartam önreklámozni, csak közben énis felraktam pár képet, és véletlenül bejelentkezve kommenteltem :)
De azért köszi!
szép "kis" adagja volt Tominak, most vettem észre:D:D

tata írta...

és a csülök vendéglőt is imádom! :)

Bea írta...

Kedves Csajok! Örülök, hogy elnyerte tetszéseteket a rakott krumplim :)Hamarosan felrakom a desszertet is, de most megyek aludni. Jó éjt mindenkinek!

Mazsi, miért baj, hogy bejelentkezve kommenteltél? Így legalább mindenki láthatja a tök jó képedet!

Ági írta...

Ebből én is betolnék most akkora adagot, mint Tomi!

csincsilla írta...

jó ötlet ez a római a rakott krumplihoz! feltétlenül kipróbálom egyszer.