2009. május 18., hétfő

Ötperces csokis süti Ercsi nevenapján


Kicsit vívódtam rajta, hogy írjak-e ma, mivel blogszerzőtársaim olyan jó reciket raktak fel, de győzött a lelkiismeret-furdalás, hiszen ma van Ercsi névnapja és hiába készültem neki ma legalább tízszer a felköszöntésnek, mindig elterelődtem valamivel. Legközelebb pedig most éjszaka jutott eszembe, tehát megünnepeltük őt Tomával egy villámgyors, nagyon finom csokis sütivel. Ajánlom kedvenc szakácsomnak, Ercsinek, ezt a receptet, próbálja ki: 2 perc az összeállítás, 3 perc a sütés.

Akár egy munkahelyen ebédidőben is összedobható ez a desszert, hiszen szinte minden munkahelyi konyhában megtalálható a cukor, a sportszelet; tojást, lisztet, kakaót pedig majd kérünk a szomszédtól... :-)


Pénteken egy kicsit lazább munkanapot tartottam (remélem Marcsi most becsukja a szemét), és The Chef Viki blogját olvasgattam, ő most úgyis elutazott Prágába, nem figyel ide, tehát gyorsan kinyomtattam pár receptjét! :-)

Hozzávalók két adag csokis sütihez:

- 4 evőkanál liszt,
- 2 evőkanál cukor
- 2 evőkanál kakaó
- 1 mokkáskanál sütőpor (nem kötelező)
- 1 tojás
- 3 evőkanál tej
- 3 evőkanál olaj (vagy olvasztott vaj)
- 1 Sport szelet , vagy 3 evőkanál csoki

A száraz hozzávalókat összekevertem egy tálban, majd hozzátördeltem egy XL-es méretű Sport szeletet. Egy másik tálban pedig kézi habverővel összekevertem a tojást, a tejet és az olajat. Ezután a tojásos keverékhez hozzáadagoltam a száraz keveréket, majd két kis tálkát alaposan kivajaztam és mindkettőt félig töltöttem a csokis masszával. Betettem a mikróba 3 percre, a végén pedig kivettem 2 db kerámiatálban készült muffint. Az eredeti recept(ek)ből azt láttam, hogy 750 W-on 3,5 pecig, 1000 W-on pedig 3 percig kell mikrózni. Nem tudom, nekem mekkora a max. teljesítménye a mikrómnak, de 3 perc alatt tökéletesen "megsült" a süti. Toma szerint legalább két szelet csoki kellett volna bele, hogy igazán érezni lehessen a Sport szelet ízét.


Ercsi, ezzel a finom sütivel szeretnék nagyon boldog névnapot kívánni neked, ha már nem sikerült legalább egy sms-t írnom e jeles alkalomból! :-)



Itt pedig az látható, hogy Poczak az állatkertben járt és megcsodálta az őzikét. Anyira édes, ahogy nézik egymást mint ez a süti, amiről a bejegyzés szólt! :-)

11 megjegyzés:

viki írta...

Köszönöm Ercsi nevében :). Nagyon cukor ez a mopsz :D!

mazsolla írta...

Ercsinek mégeccer boldog névnapot!!! a mopszot meg nembííííííroooom!!!:D

Andi írta...

kibírhatatlan, mi?
És a süti? teccik? Mazsi!

mazsolla írta...

igen!!! nagyon, csak az a rém elterelte a figyelmemet.. egyszer tuti énis kipróbálom, mert úgy néz ki mintha tök nehéz, tojás sztéválasztós, majd fehérjeneösszetörős és tűpróbűás süti lenne!!! szal MENŐŐŐ

Andi írta...

Mindenképpen próbáld ki, és az eredeti recept nem ír két külön keverőtálkát, hanem a száraz anyagba egyből beleüti a tojást, meg a többit... Szóval még egyszerűbben is meg lehet oldani, mint én... De így is iszonyúan egyszerű! (Tomát is meg akarom tanítani erre!)

mazsolla írta...

Ha majd lesz alkalmam rá, és anyu nem lesz itthon akkor kipróbálom mindenképp :D

csincsilla írta...

úgy látszik, sütinap volt tegnap! bírom az ilyen napokat. annyira tünci a kis mopsz, hogy csuda! hogy minden ennyire érdekli! és a süti is nagyon jól néz ki, kicsit zavar, hogy nem kell egy napot végigküzdeni a konyhában vele:)

Bea írta...

Boldog névnapot Ercsinek utólag is! Poczakon meghaltam a nevetéstől! :)

Andi, nagyon jól tetted, hogy felraktad ezt a sütit. De kétszer el kellett olvasnom, mert nem hittem el, hogy tényleg CSAK ENNYI! És ráadásul ilyen jól néz ki!

Andi írta...

Remélem, Tata meg is írja, hogy milyen finom volt, ha már Toma nem veszi a fáradságot!

Andi írta...

Ja, igen, Csincsilla, ez biztos nem szól mellette, hogy 5 perc alatt kész! Reméltem, hogy kidolgozod a technikát sütőben, háthha úgy bonyolultabb lesz!

tata írta...

isteni finom volt! nagyon nyami!