2009. május 5., kedd

Kovászos rozskenyér


Most éppen fénykép van, és recept nincs. Ennyire változatos tud lenni az élet.
Még a múlt héten sütöttem, mert úgyis volt rozskovászom, amivel kellett valamit kezdeni. Nagyon pepecs, sokidős. A rozskovász eleve egy többnapos program, és a kenyér is kelt vagy egy napig. Formában és forma nélkül. Rozskovász és teljes kiőrlésű rozsliszt és kenyérliszt, úgy kb. egyforma arányban. Meg őrölt köménymag és némi só. Sajnos, nem nagyon mértem, és amit mértem, azt meg elfelejtettem. Lesz majd ismétlés, és akkor le is mérem, és le is írom, nem csak úgy érzésre dobálózom a hozzávalókkal.
Nagyon finom, sűrű, intenzív ízű kenyér lett. Találtam egy kétéves bújkáló eperlekvárt, fantasztikus volt együtt.

A bónusz, mert már rég szerepelt: kint is jó idő van, de még jobb illegálisan a vetett ágyban sütkérezni. Hason, aztán hanyatt, utána meg kicsit oldalvást, csak hogy szépen körbepiruljunk.
(A cuki képet Rebeka lőtte:))


9 megjegyzés:

Andi írta...

De gyönyörű ez a kenyér! Milyen formától lett ilyen szép mintája???
De édes az az óriási cica, ahogy ott napozik az ágyikóban!

Rebeka írta...

Elírás történt! Mivel este fényképeztem a cicát, már nem nagyon napozhatott szegény :))
Egyébként a kenyér nemcsak gyönyörű, hanem finom is. Illetve volt.

Marcsi írta...

Jaj, nem is tudom mi vagy inkább ki tetszik jobban:) gyönyörű a kenyér, a cica meg csókolgatnivaló...:)))

segebaga írta...

Nekem mind a kettő, de a cicus valamivel beljebb van, imádnivaló :)

Éva írta...

Nálam meg a kenyér győzőtt!! Istenien néz ki, imádom az ilyet!!

Anna írta...

Nekem a cica tetszik, nem baj ha nagy!

Bea írta...

Hú de megkóstolnám...nem a cicát! :)

Andi írta...

Rebeka, ez a művészi szabadság! :-)))

tata írta...

...épen volt otthon rozskovász... ez meg milyen duma? mintha azt írná, hogy volt otthon egy kis só! borzasztó! hogy kerül éppen rozskovász a lakásodba??? gyönyörű lett a kenyérkéd, meg a cicátok is! :)