2008. szeptember 15., hétfő

Benő-féle sárgarépás-spenótos rakottas



Ezt a Benő, a Kisárpi nagyfia csinálta édes apukája (majdnem) szülinapjára, és azóta vár rám a feladat, hogy berakjam a blogba, mert a Kisárpi nem vállalta. Enni nem ettem belőle, látni nem láttam, cserébe kaptam egy kézzel írott recept-féleséget, amiből sok minden kiderült, sok minden nem. Égető kérdéseimre választ a mai napig nem kaptam a Kiss-családtól, szóval végül csináltam valamit, ami szerintem úgy nyomokban hasonlíthat ahhoz a valamihez, amit ők (majdnem) azon a nevezetes napon ettek, de továbbra is érdeklődve várom az eredeti receptet.
Hozzávalók:
- 3 nagy fej hagyma
- 4-5 gerezd fokhagyma (az eredetiben kevesebb volt, de szerintem jobb ezzel nem takarékoskodni :)
- 2 nagy sárgarépa (326 gramm megtisztítva - Andika, ezt csak neked:)
- 250 gramm roppanósra párolt mángold (eredetileg itt 1,5 kg spenót szerepelt, de nekem csak mángoldom volt otthon, és abból is kevesebb)
- 100 gramm köles (az eredetiben rizs volt, ismeretlen mennyiségben, de aznap kölesre vágytam:))
- 1 nagy pohár tejföl
- némi sajt
- só, bors

Olivaolajon üvegesre pároltam a hagymát, utána mehetett bele a zúzott fokhagyma, meg a felkarikázott sárgarépa. Ha megpuhult a répa (ehhez legalább 15 perc kellett), hozzákevertem a párolt mángoldot és a nagy pohár tejfölt, és persze sóztam és borsoztam.
Amíg a répa puhult, megfőztem a kölest.
Kivajaztam egy tűzálló tálat, és beleegyengettem a kölest, ráöntöttem a zöldséges ragut, kicsit összekevergettem a kölesréteggel, a tetejére pedig sajtot reszeltem. A végén sütőben megpírítottam a tetejét. Magában is nagyon finom, de köretnek is remek (mondjuk cápaharcsa mellé:))

3 megjegyzés:

Andi írta...

Ez igen! Ez egy profi recept! Pontos mennyiségek, a hozzávaló ismertetése, öt, azaz öt pontot adok rá! :-))
Mindenképpen kipróbálom! Ez hány adag lett szerinted?

csincsilla írta...

Köfike :)
Ha csak ezen múlik, máskor is előveszem a fantasztikus mérlegemet:)
Négy kisétkű vagy két nagyétkű :)

Andi írta...

És még azt szeretném kérni, hogy Kisárpi vagy nagyfia Benő tegye fel a saját receptjüket!
Most még nem vonok le pontot ezért.
(és igen, máskor is vedd elő a mérleget lécci!)