2008. szeptember 1., hétfő

Nyaralásbúcsúztató körtés-ricottás torta


A poroszlói közös nyaralás képeit nézegetni jöttünk volt össze, és arra sütöttem ezt a tortát, mert nem akartam csokitortát sütni, unalmasnak tartom, viszont volt sok-sok tésai körte, amit legalább részben el akartam használni. Nekem nagyon ízlett, de nem aratott osztatlan sikert, nem is értem, mért nem.

Hozzávalók:
tésztához (kedvenc bögrés sütim)
- 4 dl rétesliszt
- 2 dl kristálycukor
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 1/2 zacskó sütőpor
- 3 evőkanál kakaópor
- csipet só

- 1 dl olaj
- 2 dl joghurt
- 2 egész tojás

- rengeteg körte (minimum egy kiló :)

A száraz és a nedves hozzávalókat egy-egy külön tálban összekeverjük, közben előmelegítjük a sütőt 200 fokra. Egy szép nagy tortaforma aljára tegyünk egy sütőpapírt, vajazzuk ki, és rakjuk ki vastagon a rengeteg meghámozott, felnegyedelt körtével. Összekeverjük a két tálunk tartalmát, ráöntjük a körtékre, és mehet a sütőbe, tűpróbáig, ez kb. fél óra, ne süssük túl, mert akkor olyan lesz, mint a fűrészpor.
Ha megsült, borítsuk ki egy rácsra hűlni.

Közben össze lehet állítani a tetejére a túrókrémet.

- fél kg ricotta
- 20 dkg lidles krémes túró (mert volt otthon)
- 15 dkg túró
- 1 zacskó vaníliás cukor
- 0,5 dl tejszín
- egy nagy zacskó zselatin
- porcukor ízlés szerint
- 1 nagy vagy két kicsi citrom leve

Összekevertem a túrókat a cukrokkal és a citromlével. Felvertem a tejszínhabot. Megmelegítettem a zselatint. Aztán mindezeket összekevertem.

A kihűlt tortaalapot úgy tettem bele a tortaformába, hogy felül legyen a sok körte. Körtelekvárral megkentem (persze más is jó). Erre jött rá a habos könnyű ricottakrém, jó magasra púpoztam, a tetejét pedig megszórtam kakaóporral.

9 megjegyzés:

Andi írta...

És ezt fikázták? Nahát!

Névtelen írta...

bunkók! :)

csincsilla írta...

köszönöm az együttérzést.

Névtelen írta...

nem hiszem el h nem volt fini! SZEMETEK!

csincsilla írta...

külön köszönöm az ifjúsági-egyetemi szekció együttérzését.

Névtelen írta...

...látod-látod, azoknak adod akik nem
érdemlik meg, bezzeg mi akik díííííííícsérjük ( me szerintem is nagyon fincsi lehet és k. jól néz ki))....

Névtelen írta...

sose hoz nekünk be semmit, csak a macskát, és azt is ő akarja megenni! :)

csincsilla írta...

igenis, értettem. legközelebb csak ide, csak nektek.

Andi írta...

Végre valaki ezt is elintézte! :-)) Köszönjük szépen!