2008. szeptember 22., hétfő

Gombás-szalonnás spagetti á la Stahl


Amikor bejön a hideg idő, nálam reflexszerűen bejön ez a kaja. A piros Stahl-könyvem ott nyílik ki! (109. oldal) Nagyon-nagyon szeretem és mindig nagyon rosszul vagyok tőle.

Nem történt ez másként most sem. Amikor hazaértem a munkából, még elsétáltam a gyógyszertárba, hogy köhögős rokonaimnak vegyek valami kenőcsöt, ami csillapítja köhögésüket és hogy el tudjanak aludni (és nem utolsósorban Mazsi is meg én is!), majd onnan még benéztem a közértbe tejszínért, de már hazafelé sétálva észrevettem, hogy itt nagy baj lesz, nem érek haza, mert előbb fogok éhen halni. Mire a kocsihoz értem, hogy kivegyem a kosaramat, mindenféle cuccomat, már szakadt rólam a víz, úgyhogy rohantam föl és mindent eldobva nekiálltam főzni.

Gyorsan összeszedtem a hűtőből a hozzávalókat, az ölemben cipelve elvonszoltam magam a konyháig és utolsó utáni erőmből nekiálltam. Stahl utasításait követve odatettem a tésztafőző vizet, majd egy kicsit eltértem, mert mások ugyan nem pucolják meg a gombát, de én le szoktam húzni róla amit le lehet, mert otthon így láttam. Nem tudok leszokni róla... de ezután már folytattam a könyvből: vékonyra vágtam a bacon szalonnát, kicsi olajon kevergetve megsütöttem, de "nem túl pörcösre" (ahogy írja). Amikor elkészült, kiszedtem az olajból és a helyére dobtam a szalonnapirítás alatt vékonyan felkarikázott egy csokor újhagymát, és ezt is kevergettem egy darabig, utána jöhetett az egy gerezd szétnyomott fokhagyma. Amikor ennek "isteni illatát megéreztem" (ahogy írja), a félcentis csíkokra vágott uszkve 25-40 dkg gomba is mehetett a serpenyőbe. Ezt 10 percig lefedve pároltam, ezalatt több mint 2 deci tejszínt egy tojássárgával kézi habverővel elkevertem (tojásutálók tehetnek szerintem étkezési keményítőt vagy sajtot is), egy csokor petrezselymet felaprítottam, és a megfőtt tésztát leszűrten (pont ahogy elő volt írva!). Amikor a gomba elkészült, ráöntöttem a tejszínt, besűrűsödésig kevertem, majd a gombás-tejszínes szószra öntöttem a leszűrt tésztát, a szalonnapörcöket (amit soha nem adnék a négylábúaknak) és a petrezselymet és mindezt jól elkevertem. Időnként, amikor eszembe jutott, meg amikor elő volt írva a könyvben, sóztam és borsoztam az egész főzés ideje alatt bármikor...


Amikor mindezzel megvoltam, tányérba szedtem, remegő kézzel készítettem néhány fényképet és gyorsan mindet befaltam (nagyon rosszul lettem megint!). 18:00-kor pedig már bebújtam a pokrócok közé délutáni sziesztámra. :-)

Viki, egyszer kérdezted, hogy nálam is szörnyű állapotba kerül-e a konyha főzés után, hát igen, és tessék nézd meg a saját szemeddel! Kérdezted, hogy nekem is a földre hullik-e mindig minden ... nos, a földet már le se mertem neked fényképezni :-)

Természetesen szieszta előtt rendet raktam, elmosogattam és kiszellőztettem!

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

ajjaj mit fogunk mi kapni az agresszívabb rokontól a megjegyzésed miatt....azért remélem mostantól nem csak a betegeket sajnálják az ismerősök, hanem a velük együttlakó embereket is :D (tudom-tudom, költözzek el :P )
szeretlek Anyu! ;D

Névtelen írta...

a számból vetted ki a szót mazsi! :) amúgy fogtok még ti is köhögni! akkor jaj lesz nektek!

Névtelen írta...

:)

Névtelen írta...

Juppii, hogy a te konyhád is ilyen lett! Erre az a megoldás, hogy nem kell főzni, hanem anyukához és keresztanyukához kell járni enni.. Érted máár?! :)

Névtelen írta...

Sziasztok, a leírás alapján itt vércukorproblémáról van szó (izzadás, hirtelen jött farkas-éhség stb) melyet egy picike kockacukorral, cagy kenyérdarabbal lehet sokkal gyorsabban enyhíteni a fent leírtaknál!! A köhögésre, főleg ha már hurutos és régóta tart rossz hírem van GYÓGYSZER kell, mely hatásosan és főleg gyorsan öli meg azokat a fránya baktériumokat az orrmandulából!

Andi írta...

Okos Piri már megint okoskodik!
Utálom a kockacukrot, ha édességgel mulasztom el a farkaséhséget, hányingrem lesz!
Nem hurutos, akkor mi van?

Andi írta...

Hát, Viki, hogy ez eddig nekem nem jutott eszembe! Leszel a keresztanyukám? :-)

csincsilla írta...

ez is marha jól néz ki, pedig ezt nem is a gyerek fotózta. vajon miért? és akkor most 25 vagy 40 dkg a gomba???? így sosem fogom tudni megcsinálni.

Andi írta...

Háát ellestem a gyerektől, hogy hogy csinálja...
A recept szerint 25 deka, én sok gombával szeretem és kábé 35 dekával csináltam :-) Te pedig úgy csinálod úgyis, ahogy eszedbe jut! :-D

Névtelen írta...

Szerető anyát vagy keresztanyát keresek! Jelige: korgógyomor

Andi írta...

Jaj igen, erre azért nem reagáltam, mert annyira röhögtem!
Szeretnék jelentkezni a hirdetésre, az anya állásra... ;-)

Névtelen írta...

Fel van véve! De a szigort nem tűröm :)

Andi írta...

Pedig én rettentően szigorú vagyok! Kérdezd csak meg Tomától! :-)

Névtelen írta...

Anyuuuuuuuuuu ne mááááááááááááááááá!

Andi írta...

SAJNÁLOMMMM!