2008. szeptember 1., hétfő

Tengeri hal sütőben sütve

Én is csak továbbgondolás miatt teszem fel a blogba, mert nem ízlett különösebben ez a hal. Mindig is tudtam, hogy mirelit halat nem szabad szószokkal leönteni és párolni, hanem egyszerűen csak meg kell sütni sóval és borssal. Jó, de honnan szerezzek nyers tengeri halat? Olcsón!?

Görög szakácskönyvemben találtam ezt a receptet és nagyon vonzónak tűnt. Hozzávalók: 1,5 kg fehér húsú tengeri hal (nálam ez két szelet), 1 citrom, 25 dkg hagyma, 6 paradicsom, 1 dl fehér bor, 1 dl olaj, só, bors , fokhagyma, (tésai) petrezselyem.

A megtisztított és szeletekre vágott halat tűzálló tálba tesszük és meglocsoljuk citromlével, fűszerezzük sóval, borssal. A hagymát az olaj felében megpároljuk, hozzáadunk 4 összevágott paradicsomot, a sóval szétnyomott fokhagymát, ráöntjük a bort, és kis lángon 40 percig főzzük, majd a tűzálló tálba tett halra borítjuk, megszórjuk (tésai) petrezselyemmel, meglocsoljuk a maradék olajjal és közepes lángon 50 percig sütjük.

Mindent megcsináltam, de persze nem sütöttem a halat 50 percig, csak azt hiszem 30-ig, és ez alatt a kis idő alatt is péppé "főtt". Nem nagyon tetszett az állaga. De ízre igen finom volt, elképzeltem serpenyőben előre megpirított pulykamellen vagy csirkemellen, esetleg jó sok sajttal megszórva... Azt hiszem, érdemes még próbálkozni, főleg ha - mint én - unjuk a rántott hús-pörkölt-fasírt hármast.

12 megjegyzés:

csincsilla írta...

Nekem is nagyon izgalmasnak hangzik a recept. És nekem nem sikerült még soha semmi fagyasztott tengeri halból. Valahogy az állaga mindig borzalmas lesz. Várom a megfejtést. Addig is maradnak az édesvízi nem fagyasztott halcik.

Andi írta...

A megfejtés az, hogy csak sóval, borssal kell sütni meg persze vajdarabkákkal nagyon forró sütőben nagyon rövid ideig (10-15 perc). Úgy még viszonylag fogyasztható az állaga. Én úgy emlékszem, nekem ezzel a módszerrel volt már hogy sikerült. De az tuti, hogy én se veszek többet fagyasztott halat. (Egy évben egyszer be tudnak húzni erre, ezt most el is kell valahogy használnom majd.)

csincsilla írta...

A pangasiust (remélem, így írják) próbáltad már? mert annak még adnék egy esélyt.

Andi írta...

Nem hallottam erről! Ez egy halfajta?

Névtelen írta...

csinálj belőle pástétomot piritósra!!!!!!! :)))

Andi írta...

Jaj ne! 40 perc szószfőzés, 50 perc halsütés és még utána pástétomgyártás...
Amúgy jó ötlet, köszi, csak valaki tartson el, hogy semmi más dolgom ne legyen, csak a főzés :-))) Rád gondoltam, Mazsi...

Névtelen írta...

oké, felvettelek a listára!!! (természetesen már rajta voltál ;) )
csak légy türelemmel!!!

Névtelen írta...

és addig is fizess egy kicsit bele a dolgokba, éééérteeeed??????

Andi írta...

ezt a bejegyzést véletlenül nem vettem észre!

Névtelen írta...

delete :)

Andi írta...

nem, törölni nem mertem, csak figyelmen kívül hagytam :-)

Névtelen írta...

mióta figyelmen kívül hagytad, azóta kétszer is írtál róla ahelyett, hogy FIZETNÉL! :)