2008. szeptember 5., péntek

Sajtos rúd

A holnapi szülinapi bulira kétféle sós sütit sütöttem. Az egyik ez a sajtos rúd, családunk és barátaim kedvence, Boritól kaptam a receptet.

Hozzávalók:
  • 25 dkg liszt
  • 15 dkg Ráma (vagy vaj)
  • 20 dkg sajt
  • 1 mokkáskanál sütőpor
  • 1 kávéskanál só
  • 2-3 kávéskanál tejföl

A lisztet a sütőporral és a sóval elkeverem, majd a margarint (vajat!) belekockázom. Én a robotgépemmel szoktam morzsásítani. Ezután 15 dkg sajtot keverek bele és végül, 2-3 kávéskanál tejfölt. Két cipóba veszem, vékonyra kinyújtom, a tetejét megkenem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és a maradék reszelt sajttal. 170 fokos sütőben 9 percig sütöm -> ...általában, de ma valahogy furcsán viselkedett a sütőm, nem volt elég se a 170 fok, se a 9 perc, úgyhogy ezt se lehet tutira venni sajnos.

Dupla adagot szoktam sütni, és ezzel Viki akár egyedül is képes megbirkózni.

A másik sós süti Csincsilla túrós pogácsája lesz a bulin, várom nagyon a vendégek véleményét! Szerintem isteni lett, egy hibája van, hogy mire innen a géptől a konyhába értem, elfelejtettem, hogy nem 1 kávéskanál, hanem 1 evőkanál só kell bele, de aztán picit próbáltam javítani a helyzeten azzal, hogy kinyújtás után a tetejére szórtam egy kis sót és a felvert tojásba is kevertem. Így is sótlan, de nem ízetlen. Remélem ízleni fog!

Ja, még azt is módosítottam, hogy mivel az előző sütibe is kellett sütőpor, ebbe is tettem egy kicsit ... ártani nem árthat!

Jaj, úgy izgulok, hogy vajon biztos eljönnek a vendégek? :-)))))))))))))))))))

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

minek mennénk? :)

Andi írta...

jaj lécciléccilécccilécci gyeeeertek! finom kaják is lesznek!

Névtelen írta...

najó, legyen úgy! :)

Andi írta...

köszi

Névtelen írta...

nincsmit, máskor is! :)

Névtelen írta...

annyira izgulok a menü miatt!!!

Névtelen írta...

Szóval, már ezer éve tervezem hogy legalább egy ételhez írok kommentet, de mivel csak a munkahelyemről tudok internetezni, mindig elmarad. Pedig a kaják isteniek, mindkettőtöké!!!!!! Már a kolléganőim is innen csórnak ötleteket. A sajtosrúddal tök menő lettem előttük és a névnapom alkalmából követelték hogy készítsem el újra meg újra... Ja, az a tapasztalat, hogy a picivel több tejföl és sajt még finomabbá teszi. Nemtom Andi hogy elolvasod-e ezt (remélem), de puszi Pécsről tőlem és természetesen az egész családtól.

Andi írta...

Zsófikám! Persze, hogy olvasom, azonnal kapok e-mailt, amint valaki valahova kommentel!
Nagyon örülök, hogy írsz és hogy olvassátok a blogot, és főleg hogy amit megcsináltál, azzal sikered volt! Hát azt gondolom, hogy több sajttal finomabb! ;-)
Puszilok én is mindenkit, kolléganőket is!
(Ha tudsz írj máskor is, amikor kipróbáltál valamit ... és sikerült :-)))

csincsilla írta...

Rebeka és Dia megsütötték tegnap, isteni finom lett! jó vékonyra, rengeteg sajttal, szezámmag nélkül, egyszerűen isteni!!! köszi