2008. szeptember 22., hétfő

Sárgarépaleves



Ez tetszik, hogy ezzel a módszerrel hátra tudok kerülni. Na, akkor a leves:
a rádióban hallottam egyszer, több éve, és azóta sem tudjuk megunni, nagyon finom.
Hozzávalók:
- 1 vöröshagyma
- 3 darab méretesebb sárgarépa
- fél evőkanál olaj/libazsír
- só, bors, őrölt chili, curry.

Az olajon/libazsíron megpárolom a sós, apróra vágott hagymát, rádobálom a felkarikázott sárgarépát, és így is párolgatom egy darabig, aztán felöntöm vízzel (sokkal jobb alaplével, de hát az nem mindig van otthon), és addig főzöm, amíg finom puha nem lesz benne minden. Közben fűszerezem, a só már ugye megvolt, bors, és leheletnyi őrölt chili, amitől még nem csípős lesz, csak mélyebb, és olyan fél mokkáskanálnyi curry, ettől lesz olyan nagyon finom. Botmixerrel összeturmixolom, elég sűrű krémleves lesz belőle.

A fénykép bónusz, véletlenül ezt töltöttem fel először a leves helyett, aztán már nem akartam kitörölni. Olyan cuki itt még, nem olyan bandita, mint amilyen most lett.





10 megjegyzés:

Andi írta...

Itt van segebaga várva várt répalevese! Ki fogom próbálni mindenképpen!
Az pedig felháborító, hogy felrakok 5-10 kaját, majd te felteszed Tomacicát és Bori barátnőm azzal hív fel, hogy "Láttam a cicát!" bakker ... és a kaják????
Egyébként erről is akartam már írni, hogy néha-néha benyomsz valamit, majd hetekig ezzel zaklat Bori meg anyu, hogy és az hogy volt, kell bele sütőpor?, hány kanál liszt? - mehetek fel hétvégén legalább ötször a blogba megnézni a recidet. De az én kajámat ki próbálja ki?

csincsilla írta...

Hát én!!!
Ha nem vennéd észre, azért nem írok a blogba, mert innen főzök. és azt azért nem kéne újraposztolni, nem?
a következő tervem a kínai, de most ugye a bridzses elfoglaltságaim miatt nem fogok főzni kb. egy hétig, én is sírok, tök szar lesz, majd elém teszik az ötfogásos vacsit, állítólag dupla desszertet kapok, és nem állhatok a kis konyhámban több órát minden este, brühü.
És szép fiúkkal meg csak szép fiúk tudnak versenyezni:) előtted a lehetőség :)

Andi írta...

Hát naggyon sajnállak! (az ötfogásos vacsiért)
Majd átoperáltatom magam, amikor te ráérsz végre főzni, hogy addig se maradjon egyedül a blog... :-) habár akkor is csak fiú leszek, szép nem. Na jó, akkor indítom Toma1-et!

Névtelen írta...

hol vannak a szép fiúk???? :)

csincsilla írta...

hát, az egyik legszebb az a kis fekete négylábú :) nem tetszik?

Névtelen írta...

Csincsilla! Lebuktál szegény Tomacica került a fazékba, csak azt nem értem mitől lett sárga?!

csincsilla írta...

A tied a hangszóró! Honnan találtad ki?

Névtelen írta...

teccik-teccik, csak picit még kicsike. nem vagyok én pedofil! :)

Névtelen írta...

...aki elszólja magát, na innen tudom! Hol lehet átvenni a hangszórót?

Névtelen írta...

...aki elszólja magát, na innen tudom! Hol lehet átvenni a hangszórót?