2008. szeptember 24., szerda

Gabi mami tésztasaláta-alapja

Szeretnék máris elnézést kérni Gabi mamitól, mert természetesen nem felejtettem el, hogy tavaly a szilveszteri bulin megkérte kis baráti társaságunkat, hogy ne szólítsuk ezen a néven, mert nem szereti, és sokat gondolkodtam, hogy akkor hogyan is írjam meg ezt a bejegyzést. Mivel ő Micike életének egyik főszereplője, és beszélgetéseinkkor sokszor emlegetjük (ezen a néven!), nem tudnánk, hogy kiről írok ha csak Gabiként említeném, mint ahogy annak idején kérte. Ha Gabit írnék, mindannyian azonnal egy másik kedves barátunkra gondolnánk... És nekem fontos, hogy mindenki pontosan tudja, kitől, honnan származik a recept.

Akkor lássuk a receptet, ahogy Micike lekörmölte (ez jó!:-)). Hozzávalók:

  • 3 paprika
  • 3 cukkini
  • 1 nagy fej hagyma
Így szól a recept: Hagymát megpárolni (nem dinsztelni!), hozzáadni a paprikát és a cukkinit + vegeta, só, bors. 2 dl majonézzel összekeverni és 1/4 kg tésztát hozzáadni.


A hűtőmben volt még az utolsó tésai cukkiniszállítmányból egy nagyobb darabnak a fele. Érdekes, hogy ezek a tésai termények 3-4 hétig is frissek maradnak a hűtőben, miközben a szombaton a piacon vásárolt paradicsomok egy részét már tegnap (kedden) bele kellett dobálnom a milánóiba, mert kezdtek penészedni. Szeretném egyszer megtudni, hogy hova tűnik a sok-sok friss zöldség és gyümölcs, ha MINDIG nekem kell megvennem a hamarosan rohadásnak indulókat??? Kinek adják el azt? Ezeket, amiket nekem adnak el, miért rohasztják valahol hetekig, hogy aztán nálam már csak 3 napot bírjanak ki???

Szóval két kis fej hagymát megdinszteltem (vagy megpároltam?) olivaolajon, majd ezt a fél cukkinit kimagoztam, lereszeltem a nagylyukú reszelőn és hozzáadtam a hagymához. A paprikákat (köztük egy pirosat) apróra vágtam és ez is mehetett a serpenyőbe. Sóztam, borsoztam, majd felhívtam Micikét, hogy hogyan lesz olyan pépes a szósz, vajon még forrón kell-e turmixolni. Ekkor tudtam meg, hogy a zöldségeket előbb aprítógéppel kell pépesíteni, és utána dinsztelni (hogy ez nekem nem jutott eszembe!), de ha már így alakult, turmixolhatom az aprítógépemmel melegen is. Mivel nagyon éhes voltam, nem tudtam tovább várni, forrón pépesítettem, két adagra osztottam, az egyikhez hozzáadtam 1 dl majonézt, összekevertem a meleg tésztával és a felét mindjárt felfaltam. Nagyon finom volt, de nekem melegen a majonézmentes verzió jobban ízlett. Kíváncsi leszek, hogy ízlik majd hidegen ennek a majonézesnek a másik fele!

Ezt a kis doboz tésztasaláta-alapot félretettem a hűtőbe Mazsinak és Vikinek, hátha meg akarják kóstolni, de ha véletlenül nem kérik, akkor mehet a mélyhűtőbe, Micike is így szokta. Felengedés után majonézzel és tésztával össze kell keverni, majd hidegen (kellene) fogyasztani. (És Beának itt szeretném javasolni, hogy készítsen a mélyhűtőjébe ilyen szószt, hogy a vendégeinek karácsonyra (esetleg előételnek), szilveszterre (a piák mellé), vagy egy sima házibulira csak elő kelljen kapni és végső formába öntve szervirozni.)

Megígérem, hogy ezen a héten már nem főzök több tésztát. Picit ki voltam rá éhezve ezek szerint... :-)

Ui: Annak, aki ezt a finomságot el szeretné készíteni, szeretném javasolni, hogy olvassa el Gabi mami (természetesen nekünk csak Gabi!) hozzászólását a kommentek között, mert csak azzal együtt tökéletes ez a recept! :-)

50 megjegyzés:

Névtelen írta...

kéremkéremkéremkéremKÉÉÉÉÉÉÉREEEEEEEEEEM!!!!:D
(meg a szütit isz!!!!)
<3 (ez egy szivecske :) )

Névtelen írta...

ja, és sztem is finibb lehet majonéz nélkül!

Andi írta...

Jó, akkor beviszem holnap majonézmentesen, de az egy nagyon nagy adag! Ha egyedül eszed, akkor felezd el lécci, de remélem Viki és megkóstolja!
Szüti nem lett, mert ugyan előkészültem rá, de nem maradt időm. (19 db szilvás gombócot gyártottam a mélyhűtőbe - fele természetesen a tiétek!) Elhalasztottam holnapra a sütést, bohohocsáháhánat!

Andi írta...

úgy akartam írni, hogy ...Viki is megkóstolja... stb. :-)
És szegény Tomával is megkóstoltattam, de nem mondtam meg neki, hogy milyen szósz van rajta, és képzeljétek, azt mondta, hogy "ehető", de azért ő inkább a maradék milánóival foglalkozott a továbbiakban :-)

Névtelen írta...

hát akkor tuti naggyon fini! elfelezem testvériesen megííííígéééérem ;)
úgy megkívántam ezt a szószt h megkordult a gyomrom....gondolom el sem tod képzelni ezt a helyzetet:D
jah és holnap az uccsó határidő a szütire különben nincs bohohohohocsáháhnaaat!!!

Névtelen írta...

Megkóstolja, mert megy PÉNTEKEN haza. Úgyhogy Mazsolla ne fald fel :).

Névtelen írta...

nooooooooo

Andi írta...

Jóvan, ügyesen osszátok el! Nagyon fini!

Névtelen írta...

És nem lett baj, hogy nem pároltad a hagymát, hanem dinsztelted? Megpróbálom Annának is elsütni ezt a tésztás kaját... bár se a majonézt, se a cukkinit se a paprikát nem szereti. Így együtt viszont kiadhat vmi különbözőt, remélem...
A sütiről jut eszembe, hogy este összedobtam egy kis klafutit és öregasszony szomszédaim mostdörömböl nek az ajón és követelik a receptet!!! :-))))))

Andi írta...

Hát ez a klafuti mindent vitt! Engem is állandóan a recepttel zaklatnak. Tehetek fel bármit, mindig csak ez a klafuti a nyerő mindenhol :-)) Csincsilla jól csinálja!

Andi írta...

Sajnos nem tudom mi a különbség a párolás és a dinsztelés között! Nem lett baj ne aggódj!

Névtelen írta...

Én tudom!! A párolás kis vizben való hosszabb főzést jelent, a dinsztelés viszont forró olajon való sütögetés kevergetéssel... (Remélem)

Andi írta...

Akkor viszont pároltam :-)))

Névtelen írta...

Írhattad volna Gabi néninek is, akkor nem kevertük volna össze, csak akkor továbbra sem egyértelmű, hogy kiről írtál. De legalább az világos, hogy nem arról a Gabiról. :)

Névtelen írta...

Nem tudom ki ez a Mazsolla de nagyon erőszakos és azt sem tudom ki az a Gabi mammi ,Vikiről pedig még életemben nem hallottam.Tomát sem ismerem, de sajnálom, hogy maradékokon él.Ja és ki az az Andi meg a Tata?

Andi írta...

Istenem mért engednek mindenféle ismeretlen hülyét kommentelni?

Névtelen írta...

kedves adonisz, mos jól visszaadtad! ejha! :) csak azt nem tudom, hogy akarsz-e jönni a jazz gardenbe öreg rokkereket nézni-hallgatni! :)

Névtelen írta...

megérkezett a román szekció! :)

Andi írta...

Öreg adonisz öreg rokkert nézni? Szép lesz!

Névtelen írta...

vagyis pontosabban a román szekció fele! :)

Névtelen írta...

Nem tudom ki az Adonis ,De biztos, hogy 1 f.sz! A Mazsolla és a Viki a Tatának a lányai az Andi pedig a Tatának a testvére és minnyájan nagyon édesek!!A Gabi mamit viszont én sen tudom.Ja és a Toma az Andi fia.

Andi írta...

Jaj Norcika, ne erőlködj!

Andi írta...

és ne beszélj ilyen csúnyán!

Névtelen írta...

nooooorciiiikaaa! végre téged is lehet látni. annyira jó buli lesz VELED pénteken, úgy várom! :)

Névtelen írta...

Most már tudjuk, hogy kik vettek rész a Tv-székház felgyujtásán!!!
Aki románoznak.......Fasza!!!!

Névtelen írta...

dzsozef! ne vedd annyira a szívedre, hisz IMÁJDUK a románokat! legalábbis azt a kettőt! de azt nagyon! :)

Névtelen írta...

Sajnos nem tudok menni(azt hiszem)Gondolom így aztán nem is lesz buli, sajnálom!

Névtelen írta...

kár hogy nem jössz norcika, azé a buli meg lesz tartva! :)

Névtelen írta...

csak kéreti magát! dzsozef imádlak!:D anonimusoknak kuss!
és szütit akarok!!!!
vége.

Névtelen írta...

javítok: adonisoknak kuss!

Névtelen írta...

húh, már megijedtem, hogy anonimusznak kuss! jó hogy javítottál, mert úgy legalább értelmes a mondat!

Névtelen írta...

végülis anonimusnak is lehetne mert ő meg románozott. pedig itt román fenkláb van!

Névtelen írta...

javítok: csak két román. akik nemis azok. na mind1 ebből már nem jövök ki sehogy:D
ja és dzsozef gyere jazz gardenbe! akkor tuti norcika is jön! biztos a társasággal van baja! :(

ui.:szütiiiiiiiiiii!

Andi írta...

Igen, lesz ma süti! Ne aggódj!
Román fenkláb ez nagyon jó! (röhög)

Névtelen írta...

Jó lenne, ha engem is imádna valaki ( szerintem én is román vagyok, csak én szoktam zuhanyozni).Egyébként csak a Jazz Garden-nel, a társasággal ( kivéve 1- esek)és a zenével van bajom. KIVÉVE A GITÁROS!!!!! (lafaty-lafaty)

Névtelen írta...

oooookos norcika! oooookos!

Névtelen írta...

Vigyétek Norcikát hátha bepasizik a koncerten. Ráfér egy jó szeretgetés :D..

Névtelen írta...

jó de ki fogja ott szeretgetni? hangos zene, öreg rockerek. esetleg zsuzsikát áthívjuk a for sale-ból, majd ő! :)

Névtelen írta...

hát ha tényleg román vagy norcikácska akkor szerintem téged is imádnak a fenkláb tagjai, úgyhogy ne aggódj!

Ui.:éjjen szüüüütiiiiiiiiii!!!

Névtelen írta...

sztem nyugodtan elhozhatja a gumiseggűt is! legalább megismerhetnénk! :D

Névtelen írta...

..és ami a lényeg, a gumiseggű nem lesz halláskárosult, ugyanis tök süket! ill. nincs is füle. az elmondásból csak két luk van rajta, ha éppen nem harap rá még1et:)egyébként a kaja millen vót? már akinek sikerült hozzájutni, mondjon valamit!

Névtelen írta...

...csak kerüljön a fogaim közé... lesz rajta több is, ha nem kapok kaját!

Névtelen írta...

nade zokni ez nem lenne szép tőled!
egyébként hozzám szerencsére eljutott a szósz és nagyon fini!! holnap tésztát is főzök hozzá:)

Andi írta...

Tényleg, szóljunk néhány szót a kajáról is, hiszen azért vagyunk itt :-))
És mint tudjuk, engem csak a főzés érdekel, semmi más! Szokták ezt nekem mondani.

Névtelen írta...

beszótá? :)

Andi írta...

iigen!

Névtelen írta...

Tata! Válaszolok helyetted : kocccssssoooog

csincsilla írta...

na, akkor haladok módszeresen. ez nagyon izgalmasnak tűnik, és még csak hasonlóról sem hallottam soha, szóval tuti kipróbálom, csak még nem tudom, mikor. de majd. talán a hagymaleves után.

Névtelen írta...

Helló, itt a Gabi mami, de NEM nektek, ahogyan ezt Andi is írta.
A tésztasalátáshoz: hagyma, dinsztelni nem pirítani, paprika, cukkini ugyanannyi legyen mint a hagyam, apró, de NEM pépes. Sok VEGETA, kevés só, bors ízlés szerint. Majonéz a francia (tejföllel keverve, fele-fele)
és a majonézes variációval csak! hidegen! A majonéz annyi legyen, mint a cukkinis cucc/ Jó étvágyat!!!!Elnézést a kiigazításért, de két évtizede gyártom, nagyobb a gyakorlatom. Eredeti név:Amerikai tésztasaláta

Andi írta...

Nagyon köszönjük!
Hűűűű a vegetűt asszem elfelejtettem, ritkán használom. Nem pépes, nem pépes, nem pépes, majd figyelek. És igen, dinszteltem, csak nem jól írtam! Ésésésésés hát az kimaradt a reciből, hogy majonéz a tejföllel fele-fele, de így is finom volt. Legközelebb így csinálom :-))
Köszi!