2009. szeptember 14., hétfő

Csalamádé


Mivel az elkészült és gyönyörűen üvegekbe töltött csalamádéról sajnos nem kaptam képeket, ezért a munkafelügyelő fotójával kezdem ezt a bejegyzést!

Tesóm isteni csalamádéját fogom ma szerepeltetni. Azon a héten tette el szokásos csalamádéadagját, amikor én Erdélyben nyaraltam, Mazsi pedig Amerikában, így hát egyedül kellett szegénynek megbirkóznia a feladattal. De Mazsi nem örült annak, hogy megúszta a feladatot, sőt kérte, hogy amint hazajön, tegyenek el közösen még egy adagot ... ahogy szokták. Nekem is kell egy ilyen Mazsi!

A robotgépet Marcsinak mutatom be, hogy lássa, mi mindenre lehet használni, hisz neki is pont ugyanilyen van, ideje lenne megismerkedni vele...

Sajnos nem tudom, honnan származik a recept, de tesóm már 20 éve ugyanúgy készíti a csalamádét télire.

Hozzávalók:
- 2 kg káposzta
- 1 kg uborka
- 1 kg zöld paradicsom
- 1 kg hagyma
- 1 kg paprika
- 1/2 kg cukor
- 8 dkg só
- 1 kávéskanál szalicil
- 1 kávéskanál borkén
- 3 dl 20%-os ecet


A robotgép vékony szeletelőjén lereszeljük az uborkát, hagymát és zöld paradicsomot. (Ha valaki nem tud szerezni zöld paradicsomot, uborkával helyettesítheti.)


A vastagabbik szeletelővel ráreszeljük a paprikát és a káposztát. (Ha valakinek csak egyféle vastagságú reszelője van, akkor természetesen mindent azzal!) Ha csípős csalamádé készül, akkor a csípős paprikát is.



Ráöntjük a cukrot, szalicilt, borként, ecetet és kézzel alaposan összekeverjük. Ilyenkor még elég nehéz keverni, de hamarosan összeesik és könnyebb lesz. Na ekkor nekiesünk ismét. Összesen 24 órát kell állni hagyni az összetevőket, majd jó szorsan üvegekbe gyömöszölni, annyi levet rajta hagyni, hogy éppen ellepje és már mehet is a helyére a polcra.
6 kg hozzávalóból 6 db közepes befőttes üvegnyi csalamádé lesz.


Talán azt hiszitek, hogy a munkafelügyelő kicsit morcos, de tévedtek! Ő mindig így néz, hisz ilyen szépnek született! Esetleg azért lehetne morcos, ha valaki nem használja vadiúj robotgépét!


20 megjegyzés:

mazsolla írta...

egy kicsit tényleg morcos, mert előtte ugyanígy gubbasztott a széken, csak el lett üldözve, mert útban volt. aztán ilyen fejjel foglalta vissza a helyét....imádom!:D

Andi írta...

ja, akkor igaza van! :-) Kérek képeket az üvegekről is! :-)

mazsolla írta...

oké, pótolom! :)

Andi írta...

Köszi!

cricri írta...

Szia!
Olyan ismerősnek tűnik a felügyelőd! Megnéznéd ezt az oldalt?
Ő Leó, az én konyhai segítségem:
http://picasaweb.google.hu/cricri313/AzEnKonyhaiSegitsegem#

Marcsi írta...

Értem ezt a kedves bejegyzést:) de légyszíves intézd el, hogy legyen egy nyugodt hetem és azonnal hozzáfogok a kenyérsütéshez:)a csodaszép könyvben amit Tőletek kaptam szintén isteni receptek vannak.

Mici Ori esetleg átjöhetne segíteni:)

Andi írta...

Marcsi, sajnos nem tudom elintézni a nyugalmat, de ha ez az utolsó őrület lefut, azonnal nekiállunk!

Cricri, köszi nagyon tündéri a cicád!

Bea írta...

Megelőztél, Andi! :) Ma akartam felrakni a mi csalamádénkat, amit hétvégén tettünk el. :)

csincsilla írta...

annyira, de annyira tünci!!!! és kérjük a bea-féle csalamádét is!

Bea írta...

Okéoké! De nem sokban különbözik Tata isteni csalamádéjától :)

csincsilla írta...

nem baj. nagyon sokféle csalamádét ettem már, és úgy tűnik, hogy a csak ici-picit különböző receptek nagyon különböző végeredményt adnak:)

tata írta...

9-10 üveg lesz belőe :)

Andi írta...

9-10 másmilyen üveg, mint az a 6, amiről én beszéltem. :-) (A 6 üveg a 720 ml-esre értendő)

tata írta...

olyan, mint ami neked nem kellett mert nagy, amit neked áztattam le.

Andi írta...

Köszi Tata a pontosítást, most már mindenki tudja milyen! :-D

Hedvig írta...

Jól néz ki a csalamádé, gyönyörű a cicimic.

segebaga írta...

Mit csináltok, hogy a Matusklánban a négylábúak egytől-egyig konyhatündérek? Nagyon finomnak tűnik,kostolóóóóót! Milyen jól jött volna ma a meglepetésemhez, amit Csincsillától kaptam. Azt hittem, hogy csak "házizsemlét" kapok, oszt mikó kicsomagoltam, hogy elfogyasszam (és persze teszteljem is)nagy ámulatomra voltak benne finomságok.Isteni vót, köszönöm szépen! És természetesen kapol egy ötöst Csincsilla :)

Hedvig írta...

Ma én is befőztem: vettem egy karton 3-6 cm-es üveges cemegeubit.

Andi írta...

Jól csinálod, Hédi!

Bea írta...

:):) Most már én is csak így szeretnék befőzni, mint Hédi!