2009. szeptember 22., kedd

Lecsóval töltött tök


Barátnőm, Bori, nagyon szerencsés: Újpesten él és van egy kicsi kertje. A kicsi kertjében egy egészen picike részre ehető növényeket szokott ültetni. Próbálkoztunk már Borinál a paradicsomfával, ami első évben annyi paradicsomot termett, hogy még befőzni is jutott belőle, de soha többet nem akart a nagyra növésen kívül mást csinálni, ezért idén ez a tök került a helyére. Most meg ez bolondult meg, úgy másfél méteres tököket terem:


Én is szerencsés vagyok, mert az egyik tök nekem jutott. Levágtam belőle egy 30 centis darabot, megpucoltam, félbevágtam, magjait kikapartam és előfőztem kicsit, majd rizses lecsóval megtöltöttem és bedugtam a sütőbe. Ha tökös lecsó létezik, akkor a lecsóval töltött tök se lehet nagy eretnekség. (Amúgy gondolom, előttem már pármillióan feltalálták ezt a kaját is! :-) Remélem, nem pont Csincsilla volt az egyik!!! És nem tette fel a blogba!!!!!) Amikor jól összesült a tök a lecsóval, jó sok sajtot szórtam a tetejére és visszatoltam egy annyi időre, amíg a sajt finoman ráolvadt a töltött tökökre. Borikám, várlak szeretettel, az egyik töltött tökfél a tied lehet!


És a maradék 1 méter 20 centis darabkára várok elkészítési ötleteket vagy jelentkezőket a hasznosításhoz, mert nekem kicsit túl sok. Siessetek, mert elég szoros a határidő, hamarosan be kell tennem a mélyhűtőbe.

15 megjegyzés:

mazsolla írta...

nemértem miért nem fényképeztél le abban a pózban a tökkel...szerintem jobban lehetett volna látni a méretét!!:D

Andi írta...

Hát mert nem lett volna "tetszetős" az a beállítás.

mazsolla írta...

miéééééért???

Andi írta...

CSAK!

Hedvig írta...

Ejnye, csak nem csulisat játszottatok vele?!

Mindegy, sütve jól néz ki!

csincsilla írta...

hű, de jól néz ki! és hány ilyen tök termett? lassan kiadhatod a töltött tök című szakácskönyvet!

Andi írta...

Hédi, milyen az a csulis játék?

Csincsilla, majd megkérdezem hány tök volt, sajnos nem tudom.

segebaga írta...

Az a csuli engem is érdekelne, választ várunk! Mazsinak meg igaza van, mellé kelltt vóna állnod :)

Bea írta...

:):) Az hagyján, de ha én álltam volna mellé.... !

Andi írta...

Az jó kép lett volna, Bea! :-)

mazsolla írta...

Sebe, de én nem mellé álltam...:D

Hedvig írta...

Jó, leszek olyan szókimondó, elképzeltem, ahogy tökörésznek a hölgyek, a lábuk között az ebédalapanyaggal.
Pikáns recept.

Andi írta...

:-) :-) :-) :-) :-)

segebaga írta...

Mazsi, oszt hun a fotó????

mazsolla írta...

nem készült el, mert Andi "beszari" :)