2010. május 24., hétfő

Almás-sajtos pulykamell


Gondoltam, a zelleres krumplipüréhez az egybensült pulyka helyett ez a finom almás pulykamelltekercs is megteszi. Annál is inkább, mert már régen elmentettem a receptet a kedvencek közé, már akkor, amikor megpillantottam Andinál.


Hozzávalók:
- 4 szelet pulykamell
- egy fél golden alma (szerintem valami savanykásabb almával jobb lett volna)
- 10 dkg reszelt sajt
- 2 evőkanál tejföl
- só, bors, kakukkfű
- szezámmag a tetejére

A hússzeleteket kiklopfoltam, mindkét oldalukat sóztam és borsoztam. A hússzeletek közepére helyeztem egy cikk almát, ebbe tettem egy kanálkával a következő keverékből: a sajtot lereszeltem, elkevertem a két kanál tejföllel és megszórtam kicsi kakukkfűvel. Amikor minden hússzelet közepén ott volt a finom töltelék, két oldalról ráhajtottam a kilógó széleket és fogpiszkálóval megtűztem. A tekercsek tetejére őröltem még egy kis borsot és szórtam rájuk pár csipet kakukkfüvet. Szerintem a pulykához jól megy a kakukkfű, amúgy is ez Csincsilla kedvenc fűszere a római kömény mellett.


Kiolajozott tűzálló tálban előrször fóliával letakarva sütöttem, s amikor megpuhult a hús, a fóliát levéve megszórtam egy kis szezámmaggal, és még grilleztem a tetejüket, amíg szép pirosak nem lettek.

Nekem ez is nagyon ízlett, de Toma arckifejezését meglátva úgy döntöttem, hogy a finom egzotikus fűszerekkel bepácolt csirkemelleket elsüllyesztem a mélyhűtő aljára. Jobb a békesség.

3 megjegyzés:

Bianka írta...

Nyammi, de fantasztikusan néz ki

csincsilla írta...

a Bendi az ilyesmire azt szokta mondani, hogy finom, csak túl fűszeres:) biztos nagyon jó lehetett, kakukkfű, római kömény, alma, sajt, mehet a listámra ez is.

Bea írta...

Az én arckifejezésemnek egészen biztosan örültél volna. :) Én meg ennek a husinak.