2010. május 5., szerda

Gólyafüggőségem


Mondtam már, hogy nyáron Erdélybe utazunk a barátokkal egy hétre? Annyira várom, hogy egy kamera segítségével már oda is röpítettem magamat gondolatban.

Egy gólyapárt szoktam figyelni itt, mindennap szakítok rá időt, hogy megnézem, hogyan élik az életüket. Néha elég unalmasan persze, de olyankor igyekszem a környezetet tanulmányozni, este láthatók az útmenti ház ablakának fényei, napközben az elsuhanó Daciák, az esőcseppek a tócsában, és néha-néha egy-egy járókelő.

A kamerát valahol Dumbravioara településen, Romániában szerelték fel, és én rettenetesen sajnálom, hogy nem esik a látókörébe, és ezért nem láthatjuk a felvételeken a falu életét: a jövés-menést, a kertjükben dolgozgató embereket, a ház elé, az utcára kitett kispadot, az ezen a padon folyó pletykálkodást (szigorúan csak látni, és nem hallani szeretném!), az este hazatérő tehéncsordát, s mindent, de mindent, ami zajlik egy hegyek közt lévő falucska életében.

Erről a kamerás kukkolásról eszembe jutott valami, de ez egy másik történet lesz, ha megírom.

Ha jól olvastam, a gólyamama április 15-én rakta le első tojását, s ez május közepén, úgy 15-18-a körül fog kikelni. Összesen 4 tojás van, remélem "ott leszek" valamelyik kisgólya születésénél. Aztán már igazlmasabb időszak következik a kukkolók életében, amikor nyomon követhetjük, hogyan gondozza és neveli az életre a golyapár a kicsinyeit! Ha van kedvetek, nézzétek ti is! Külön ajánlom Anna unokahúgom figyelmébe, aki állatgondozó lesz, ha felnő!

14 megjegyzés:

Éva írta...

Tök jók a gólyák, de remélem ide nem fognak eljönni!:-)) SOHA

Andi írta...

Csak rajtad múlik!!! :-)

sheppie írta...

Én is figyelem a gólyákat :)
Leginkább a darányiakat, de rajtuk kívül pl még a fekete gólyákat és a pingvineket (ők most költöztek el... :(). De tök jó, hogy nem vagyok egyedül elvetemült :)))

Andi írta...

És te hol figyeled őket? Hol vannak a fekete gólyák? és a pingvinek?

Clinique-Bogi írta...

Szia! Én is Ludmilláékat őket nézegetem.
http://kki-darany.hu/

Clinique-Bogi írta...

-őket

Szamóca írta...

Én is nagyon szeretem figyelni őket, főleg a darányi párost!

Bea írta...

Nagyon aranyosak! Bori (Sheppie) már felhívta rájuk a figyelmemet, de sajnos én nem követem az életüket. :(
Pedig régen, amikor vidékre utaztunk, tesómmal mindig nagy lelkesen néztük a gólyafészkeket, hátha meglátunk benne egy bébigólya-fejet.

Andi írta...

Szia Bogi, köszi a linket! Megnézem őket én is.

Szia Szamóca, a darányiakat most már én is nézem!

Bea, ha lesznek kisgólyák, majd szólok neked, hogy kukkants oda.

csincsilla írta...

én is kérek értesítést, ha megszülettek a kisgólyák!!!

sheppie írta...

Bocs, a héten nem nagyon jutottam netközelbe...
Szóval, pingvinek:
http://www.martingrund.de/pinguine/pinguincam1.htm
Most offline a kamera, mert "elköltöztek" egy időre, majd ha visszajönnek, írok :)
Itt a baglyok vannak, már fiókák is kikeltek:
http://www.ustream.tv/theowlbox#more

Andi írta...

Jaj de jó, köszönöm Sheppie! Máris nézem őket!

Unknown írta...

Szia Andi!

Tudsz arról valamit, miért vannak a gólyák tegnap óta offline módban?

Andi írta...

Szia Heni!

Sajnos én sem tudom, reménykedem benne, hogy egyszerűen csak beázott a kamera. Előfordult ez már, igaz, nem ilyen hosszú ideig.

Hamarosan kikelnek a kisgólyák, úgyhogy nagyon remélem, hogy hamarosan visszakapcsolják.