2010. május 24., hétfő

Epres bólé


Ez egy ilyen hétvége volt. Rengeteg újdonságot próbáltam ki, sokat főztem. Sütöttem is, de nem minden sikerült. Szerettem volna többet kirándulni, de az nem jött össze, csak egy kalandos séta a tesómmal, amit ezzel a koktéllal próbáltunk elfelejteni, na meg egy biciklizés Borival, amitől most alig tudom mozgatni a lábamat.


A receptet itt találtam, de sajnos csak féladagot készítettem, nagyon kevés volt! A leírásban viszont az egész adagot adom meg:

Hozzávalók:

- 60 dkg eper
- 20 dkg porcukor (kevesebbet használtam)
- 0,5 dl eperszörp
- 8 dl vörösbor (rozét használtam)
- 2 db banán
- 2 db narancs
- 1 db citrom
- 4 dl félédes pezsgő

Eperszörpöm nincs, ezért azt csináltam, hogy az lecukrozott eper egy részét aprítógéppel pépesítettem, majd visszaöntöttem a bóléba. Szerintem még jobb is volt így, mint szörppel.

Elkészítés:

A megtisztított epret egy szép tálba tettem, megszórtam a porcukorral (nem mértem, 30 dekához 3 evőkanállal tettem és elég volt), majd egy-két óráig hagytam állni. Amikor újra elővettem, ráöntöttem a bort az eperre, hozzáadtam a narancs kifacsart levét, beleöntöttem az eperpürét, beleszórtam a felkarikázott banánt és a citromot kihagytam, majd lefedve, hűtőszekrénybe téve néhány óra alatt lehűtöttem.


Tálalás előtt hozzáadtam a pezsgőt, szép poharakba szedtem, eperszemekkel díszítettem. Isteni volt!



Margitkának pedig ma se írtam.

14 megjegyzés:

mazsolla írta...

húde jól fog esni szerdán! :) mégjobban jövő héten amikor túl leszek az összes vizsgámon!!;)

Andi írta...

Lehet, hogy inkább jövő hétre teszem át szerda helyett...

mazsolla írta...

hüp :'(

Andi írta...

Jó, akkor szerdán :-/

mazsolla írta...

csak?! hüüüp:'(

Andi írta...

Mert mikor lenne neked alkalmas?

mazsolla írta...

MINDKÉT alkalommal duzz

Mazsolino írta...

Hú, Andi nagyon beindultál!!! Aktív főzős-sütős-kipróbálos egy hétvége volt! :)

csincsilla írta...

sajnos, a leírásból nem tudom eldönteni, hogy ehető/iható-e. kóstolás nélkül nem tudok véleményt mondani. sajnálom.

Andi írta...

Értem! :-)

viki írta...

aztaaaa! ilyet nekem is! :D

Bea írta...

És nekem is! :)

Éva írta...

Iszonyú jó, hikk, de jó lenne egy nagy pohárral, hikk...
Andi, lenne kedved gombászni menni hétvégén?

Andi írta...

Igeeeeeeeeen!