2010. május 30., vasárnap

Kakaós keksz


Mindig megakad a szemem az olyan recepteken, amikbe el lehet használni a mélyhűtőben gyűjtögetett tojásfehérjékből valamennyit, s ezért mentettem el annak idején ezt a kakaós sablé Viennois feceptet, amikor Felhőlánynál megpillantottam. Tegnap a kuglófkészítéskor amúgy is megmaradt megint egy fehérje, és gyereknapra kedveskedhetnékem is támadt, szóval megsütöttem.


Hozzávalók 40 darabhoz:

- 260 g finomliszt
- 30 g cukrozatlan kakaópor
- 250 g szobahőmérsékletű vaj
- 100 g porcukor
- 1 nagyobb tojásfehérje
- csipetnyi só

A szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a porcukorral, hozzáadtam a tojásfehérjét és a sót, és ezt is kevertem magas fokozaton kábé 1 percig. Ekkor belekanalaztam az összeszitált (kivételesen tényleg összeszitáltam) lisztet és kakaót, majd addig kevertem, amíg a tészta összeállt. Egy hosszabb folpackcsíkra kiborítottam a tésztát, hengert formáztam belőle és betettem a hűtőbe, hogy jól megdermedjen. Este csak elővettem a csokirudat, felkarikáztam és 180 fokos sütőben 12 percig sütöttem.


Nekem csak 13 darab jött ki belőle, biztosan túl vastagra vágtam a kekszeket, és lehet, hogy csak ez az oka annak, hogy nem tartom tökéletes keksznek, de lehet, hogy az, amit mindig megállapítok, hogy ha csak tojásfehérje van valamilyen ételben, az nem olyan.

7 megjegyzés:

csincsilla írta...

nem milyen?
tuti nagyon finom, mert ennyi vajtól csak az lehet!
egyébként van két remek tortareceptem, amibe csak fehérje kell, és azért nem tudtam megcsinálni, mert nálam most egy darab sincs! remélem, a fagyiszezon majd segít rajtam.

Andi írta...

Hozok kóstolót! Lehet, hogy én rontottam el valahogy.

Andi írta...

Hát hogy nem olyan finom, mint amiben tojássárgája is van.

Bianka írta...

Látványra viszont nem néz ki roszul

Bea írta...

Amiben csoki/kakaó van, nem lehet rossz! :)

Dani írta...

Huhh, ez mennyire édes? Anyunak szeretnék majd ilyet sütni, de ő inkább a keresűbb csokis dolgokat szereti.

Andi írta...

Szia Dani, egyáltalán nem édes, de nekem nem sikerült túl jól. Valószínűleg én rontottam el. Ha megsütöd, inkább a belinkelt receptet nézd szerintem.