2012. augusztus 13., hétfő

Szilvás túrótorta


Ez a maradék, másnap, világosban lefényképezve.


Itt meg több a torta, de kevesebb a fény. Annyira nehéz, hogy minden összejöjjön. A torta egyébként a szokásos túrótortám, de most némi lekvárt kapott a nyakába. Vendégek jöttek (Kófickanézőbe), és ilyenkor ugyan nagy az ingerenciám, hogy valami olyat csináljak, amit még sosem, általában nem győz a józanabbik énem, de most eléggé lefoglalt a lábadozó eb ahhoz, hogy rajta maradjak a megszokott ösvényen. Ez a túrótorta villámgyors, nem lehet elrontani, és baromi finom. Mindenféle gyümölccsel elő lehet adni. A szilvát nem találtam elég csinosnak, azért használtam lekvárt helyette.

Tészta: ez azért nem ment annyira egyszerűen. Van egy új tortalapkedvenc, majd ha egyszer sikerül lefényképezni, akkor nyilvánossá is teszem, addig hadititokként kezelem. Szóval olyat akartam sütni alapnak, de sikerült elrontani (SOHA NEM VOLT MÉG ILYEN VELEM!!!!), de most ugye nagyon siettem, kellett valami malőr. Ezek után maradt az egyszerű piskóta, szóval a második körben sütöttem egy sima 2 tojásos piskótát. Most végre rájöttem, hogy ha a nagyobbik tortaformámban sütöm, akkor pont jó lesz a kisebben (mert ugye összeugrik). Most tehát a torta szélére is jutott belőle.

A tölteléket már leírtam párszor, de azért ideírom, ne kelljen keresgélni:
- 50 dkg túró
- 4 dl tejszínhab
- 1 nagy pohár joghurt
- 25 g Horváth Rozi zselatinpor
- porcukor ízlés szerint
- 1-2 zacskó vaníliás cukor
- 1,5 citrom leve
- 1 lime leve
- mérgezett lime-héj és biocitrom-héj

Beáztatjuk némi vízbe a zselatint. Összekeverjük a túrót a cukrokkal, az összes kacattal, a tejszínt és a zselatint kivéve. Habot verünk a tejszínből. Forrásig melegítjük a zselatint, aztán mindet összekeverjük.
Megkenjük lekvárral a piskótát, és ráöntjük a krémet. Mindig sok a krém a tortához, most két kis kelyhet csináltam külön a maradékól. Hűtő. Ha már megdermedt, akkor jöhet a teteje.

A tetejére:
3 dl áttört vörösszilva-lekvár
10 g zselatinpor

Beáztatom a zselatint némi vízbe. Aztán kevergetve felforralom, és belekeverem a lekvárt, aztán ráöntöm a tetejére. Kifejezetten szép, sötétbordó, fényes felület lett. Ez is mehet a hűtőbe, pár óra alatt szépen kikeményedik az egész.

Napi cukinak meg hétvégi kényszermunkára ítélt állatok. Kéken derengő foxi (aztán estére sikerült magára rántani a karnist is):


Ájult macska:


Zöld mezőben zöld labdával kék foxi.


Nincsenek megjegyzések: