2024. május 23., csütörtök

Eper 2024

Csak szeretném dokumentálni az idei eperszezont. Kicsit korábban kezdődött, mint szokott, és hamarosan véget is ér. Az eperföldön azt mondták, hogy maximum a jövő héten vannak még nyitva, az is attól függ, hogy milyen lesz az időjárás, és hogy hétvégén mennyien mennek szedni.

Frissítés május 26-án: Még mindig rengeteg az eper a Lupán, szedtem 2 kilót.
Frissítés május 30-án: Még mindig rengeteg az eper a Lupán, Pomázon viszont érésszünet van. Csak Olginak szedtem pár kilót, én már rá se bírok nézni.


Idén 960 Ft volt egy kiló. Ugyanennyi volt tavaly is, ezt ebben a bejegyzésben örökítettem meg, és ugyanitt találhatók 2005-ig visszamenőleg az eperárak, de ide is leírom:

2005: 300 Ft (szerintem ez nem szedd magad eper volt, hanem valakitől vettem)
2006: 250 Ft 
2007: 295 Ft
2008: 350 Ft
2009: 320 Ft
2010: 380 Ft (10 kiló fölött: 350 Ft)
2011: 350 Ft, 
2012: 250 Ft
2013-2022: sajnos nincs adatunk
2023: 960 Ft 
2024: 960 Ft

Tavaly 3,5 kilót tudtam szedni, igaz, szinte az utolsó napon voltunk Olgival (valamikor júniusban!), amikor már jól le volt tarolva az eperföld, ráadásul bringával mentünk, nem is tudtam volna többet hazaszállítani. Ezzel szemben idén kocsival mentünk és 7,1 kilót szedtem. Tele a mélyhűtő!

Óriási szerencsénk volt, mert előző nap (kedden) nagy vihar volt, és szerdára is írtak viharokat, de minket nem érdekelt, mentünk szedni, és tök üres volt az eperföld. (Úgy értem, ember nem volt, nem eper!) Két autó parkolt, mire odaértünk 9 óra tájban, és mikor eljöttünk 11 körül, akkor se volt több 6-8-nál (plusz két bringa). Rengeteg eper volt, és semmi bajuk nem lett az előző napi vihartól és az esős időjárástól. Kicsi területen szedtem ezt a rengeteg epret, nem kellett sokat keresgélni. Bárhová néztem, mindenhol piroslott a föld, isteni volt. És eső se volt, legalábbis az eperföld fölött nem.

És a napi cuki most mi leszünk Olgival:

Itt a bizonyíték az üres eperföldről! Ilyen soha többet nem lesz szerintem :-)

Viszont recept most nem lesz, bocsi. Eperlevest csináltam, és nincs semmi más ötletem. Valakinek valami?

Nincsenek megjegyzések: