2022. augusztus 20., szombat

Csincsilla egyszerű epertortája elrontva saját cukkinis kevert sütivel

 

Jól eltűntem innen, mióta kiderültek a munkahelyi gondok, amik azóta rendeződni látszanak, habár még bármi lehet, nem vagyok teljesen nyugodt. Ezt a tortát két dolog ihlette, az egyik Csincsilla egyszerű gluténmentes epertortája 2014-ből, a másik pedig a rengeteg cukkini, ami néha itt landol a hűtőmben tesóm zöldségbolti munkahelyéről. Nem szeretek kidobni semmit, ezt már unalomig ismételgettem itt a blogban, de tényleg így van, és most is ez motivált arra, hogy keressek valami újdonságot, amit a cukkinivel lehetne kezdeni. Találtam egy cukkinis kevert süteményt, ami elég egyszerűnek tűnt, és ez lett az alapja az epertortának.

Nem most készült, hanem még júniusban, a balatoni bringatúra után, és azóta várom, hogy jöjjön az ihlet és le tudjam írni. De csak nem jött. Az egész őrületes kánikulát úgy tudtam túlélni, hogy lehúztam a redőnyöket, bekapcsoltam a ventilátorokat, és olvastam és ettem és aludtam, kábé ezt a hármat tudtam csinálni, pont, mint kamaszkoromban (negyvenvalahány éve). Azon a néhány napon, amikor elviselhető volt a hőmérséklet, úton voltam a bringámmal (pl. Szentendrére), vagy gyalog (csak itt a környéken), vagy kölcsönkocsival (Tahitótfaluba). 

Mivel imádok enni, néha rászántam magam, hogy főzzek, ilyenkor pár napra előre elkészítettem mindenfélét, igyekeztem ezt azokra a napokra időzíteni, amikor legalább éjszakára lehűlt egy kicsit a levegő, mert ilyenkor vissza lehetett hűteni a lakást. De 25°C alá csak nagyon ritkán sikerült, így hát borzalmasan szenvedtem. Ez a nyár volt eddigi életem legforróbb nyara. Vagy, ahogy most olvastam egy cikkben, hátralévő életünk leghidegebb nyara.

Egy ideig még lehetett azt csinálni, hogy este-éjszaka indultam sétálni vagy bringázni, de az utolsó pár napban már egyáltalán nem mozdultam ki. Délelőtt dolgoztam, délután olvastam és aludtam, és a szünetekben ettem. Furcsa módon nagyon éhes voltam folyamatosan. Éjszaka pedig csináltam a jéghideg fröcsiket, néztem a filmeket és csak ezekre voltam képes. Most végre jött a lehűlés, de most meg a nyakunkba kaptuk a monszunesőt, ki tudja meddig fog tartani, tehát megint nem lehet kimozdulni, akkor viszont lehet írni a blogba. 


Nekem úgy tűnik, hogy Csincsilla tortája egy kicsit jobban néz ki, és egy kicsit finomabb is lehetett, de nem adom fel a cukkinis sütikkel való kísérletezést. Az eredeti cukkinis kevert tészta recepthez képest én feleztem a mennyiségeket, mégis túl vastag lett a tészta. 

Hozzávalók a tésztához:
  • 200 g reszelt cukkini
  • 150 g liszt
  • 1,5 tojás
  • 60 g cukor
  • 10 g kakaópor
  • 30 g olvasztott vaj
  • ½ evőkanál szódabikarbóna
  • ½ teáskanál sütőpor
A cukkinit az aprítógépben daraboltam. A tojást a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a cukkinit. A lisztet a kakaóval, a szódabikarbónával és a sütőporral összekevertem és belekevertem a tojásos keverékbe. Végül az olvasztott vajat is a tésztához csorgattam, és jól elkevertem. 160 fokon 50-60 percig sütöttem.

A tésztát még a balatoni túra előtt megsütöttem, de mivel elég lanyha volt az érdeklődés a családban, ezért nem fejeztem be, mert féltem, nem fogyna el az indulásig. Így aztán betettem a mélyhűtőbe, és majd csak a túra után tettem rá a finomságokat, mert tudtam, hogy egyedül kell megennem az egészet. Ehhez azért kell pár nap nekem. Szóval amikor hazajöttem a túrából, akkor összeállítottam a krémet és felolvasztottam az epret és befejeztem a sütit.

Hozzávalók a krémhez:
  • 2 db 125 g-os Philadelphia krémsajt
  • 2,5-3 dl tejszín
  • 1-5 kanál porcukor (attól függően, mennyire édesen szeretnénk)
  • jó nagy adag olvasztott eper
Robotgéppel felvertem a tejszínt kemény habbá, áttettem egy tányérba, és a robotgép táljába a krémsajtot lazítottam egy kis cukorral és tejszínnel. Amikor jó laza lett, akkor óvatosan hozzákevertem az összes többi tejszínhabot, rákentem a tortára és a tetejét díszítettem az eperrel. Nagyon finom volt!


Rengeteg napi cukim van, például eminens Emiről:


furcsán kitekeredett Winstonról:


és fenséges Pennyről:

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

De jó h végre megint megint írsz, már nagyon hiányzott!! És azért várom már csincsilla rajongó kommentjeit is, azért van most mit a tejbe aprítani az uccsó két posztból!

Andi írta...

És még nincs vége! Ma minden elmaradásomat megírom a sok-sok cukival együtt.