2023. április 11., kedd

Füstöltpisztráng-krém benne sült tojással

 

Ez eredetileg egy Stahl-recept, füstölt makrélából és egyéb fűszerekből, és most azért készült, mert tesóm aggódott, hogy kevés füstölt sonkát vett. Nekem volt főtt-füstölt pisztráng a mélyhűtőben, és gondoltam, egyszerre két legyet üthetnék vele, az egyik, hogy kipróbálhatnám ezt a receptet, mert már évek óta vágyom rá, a másik pedig az lenne, hogy kisegítené tesómat a bajból, ha tényleg kevés a sonka. Aztán végül nem készült el a buliban, mert tesóm úgy tett, mintha fogalma se lenne róla, hogy mi ez, és miért kéne neki a sütőt megint beindítani, pedig megbeszéltük. Így aztán az lett, hogy Viki és Mazsi olyan rendesek voltak, hogy a tálkákba előkészített halkrémet elvitték, és a tojással összesütötték másnap reggelire.

Ez itt Mazsi reggelije:


Ez pedig Vikié:


Mindkettőjüknek túlságosan erős füstölt hal ízű volt a keverék, úgyhogy nem jött be a recept a csajoknak, de azért beírom, mert szeretnék Amyt mutogatni.

Hozzávalók:

  • 150 gramm főtt-füstölt pisztráng (a füstölt makréla helyett)
  • 1 dl tejszín
  • 1 evőkanál apróra vágott kapor
  • bors
Megpróbáltam minden szálkát eltávolítani a filézett halból, aztán aprítógépbe tettem és annyi tejszínnel kevertem össze, hogy krémes állagú legyen. A tálkákat kikentem egy picike vajjal, beletettem a halkrémet és otthon a lányok ütöttek rá egy-egy tojást, tettek rá egy kanálka tejszínt vagy vajat, és 175 fokon kb. 20 percig sütötték. (Ezt Mazsi írta, hogy ennyi ideig kellett sütnie, az eredeti receptben 10-13 perc van írva.)

Eltérés még az eredeti recepttől, hogy ott 30 dkg füstölt halból készül a krém, amit 4 db 8 cm átmérőjű és 5 cm magas kerámia tálkában kell elosztani, és kellett még beletenni borókabogyót és vodkát is. Ezek kimaradtak nálam, a tálkák meg kb. fele akkora átmérőjűek voltak (lehet, hogy emiatt kellett tovább sütni a tojásokat, mert nem tudott annyira szétterülni a fehérjéjük). Sajnos nem jött be a kaja, de itt van egy nagyon boldog Amy a napköziben:


Gondolom azért olyan boldog, mert sikerült megszereznie az egyik méhecske csokimat annyira ügyesen, hogy senki nem vette észre, csak másnap.


És tud ám szigorúan is nézni, ha akar. A receptet meg ki lehetne próbálni füstölt lazaccal esetleg.

4 megjegyzés:

csincsilla írta...

én imádom a füstölt halat mindenféle formában, de tuti nem faxiznék vele soha, egyszerűen megenném úgy, ahogy van. ha tojással akarnám enni, azt külön sütném meg hozzá.
egyébként meg csinos lett, de Amyka százszor szebb, meg irtó cuki a sporttárs is:))

Andi írta...

Jó, de neked nehéz szebbet csinálni, mint amilyen egy kutya lehet. Amúgy igazad van, de néha muszáj faksznizni, és ezeket a tálkákat se használtam még soha semmire, pedig olyan szépek.

csincsilla írta...

bocs, szerintem is gyönyörűek, mármint a kaja meg a tálkák, nem útmutatót akartam adni, csak sajnálkoztam, hogy én már csak ilyen egyszerű vagyok, nem állok neki ilyen nehéz mutatványoknak, bocs, bocs, bocs. és te meg irtó ügyes vagy, hogy igen. persze azért Amy mindent visz.

Andi írta...

Igen, tuudoooom! 😇 Köszi!