2024. június 5., szerda

Házi csokipuding


Régen, gyerekkoromban, még a Sas-hegyen csináltunk ilyen pudingokat, volt egy időszak, amikor meg voltunk érte őrülve. Nem emlékszem, hogy pudingporból vagy valami házi trükkel készültek-e, csak arra, hogy gyártottuk, és vártuk, hogy megdermedjenek a tálakban. Aztán nagykoromban már nem kívántam annyira az édességeket, de mostanában gyakran előfordul, hogy ha délutáni szundikálásomból felébredek, akkor szeretnék valami nagyon finomat enni. Ez a puding pont megfelelne erre a célra, csak az a lényeg, hogy szundi előtt elkészüljön, hogy utána csak enni kelljen.

A mini tortácskákhoz kerestem valami krémet, és ezt a receptet próbáltam ki. Amikor megkóstoltam, akkor egy csomót nyafogtam, hogy túl édes nekem, de a tesztalanyaim azt mondták, nem az, és pár nap múlva már nekem se volt az. Nem értem, ez vajon naponta változhat az embernél? Tegnapra már nem maradt se süti, se puding, viszont délután majdnem megőrültem, hogy valami csokit ehessek, olyan jó lett volna, ha van egy kis adag a hűtőben.


Az eredeti receptben bögrés, kanalas, dekagrammos és grammos mértékegységben is meg vannak adva a hozzávalók, leírom én is mindet, hátha valakinek a bögrés jobban tetszik.

Hozzávalók:
  • 1 bögre kristálycukor (12 dkg) - én barna cukrot használtam, és legközelebb kicsit kevesebbel próbálom majd
  • szűk negyed bögre holland kakaópor (3 csapott evőkanál, 20 g)
  • negyed bögre étkezési keményítő (3 csapott evőkanál, 30 g)
  • 1 csipet só
  • két és kétharmad bögre 2,8%-os tej (6,5 dl)
  • 1 vaníliarúd - kihagytam, és a vaníliakivonatot is elfelejtettem, de 1 evőkanállal terveztem beletenni
  • 2,5 dkg vaj
A legkisebb lábosomban összekevertem a porokat (cukrot, kakaóport, keményítőt és sót), majd ráöntöttem a hideg tejet és kézi habverővel simára kevertem. Itt jöhetne bele valami vanília. Aztán a kézi habverővel folyamatosan kevergetve megfőztem, és amikor elkezdett jobban sűrűsödni (kb. 5 perc), akkor belekevertem a vajat. Azt is addig kevergettem, amíg teljesen fel nem olvadt. Szétosztottam poharakba, és a pulton hagytam kihűlni. Nagyon gyorsan megdermedt és szép fényes lett a teteje.

Főztem hozzá cukor nélkül epret, és ezt tettem a tetejére, mert elsőre úgy éreztem, túl édes lett nekem.


Így egyszerűen tökéletes lett. Nagyon csinos lenne egy kis tejszínhab-kalapkával a tetején, de azt már igazán nem mertem megkockáztatni. De ti csak bátran!


A szép poharat Mazsitól örököltem. Amikor megkaptam, valami ilyesmi szépséget képzeltem el benne.

További házi pudingok a blogon:
- és egy sós pudingkülönlegesség Annától, Jamie-féle Yorkshire puding

Napi cuki pedig a kivirágzott Penny, ahogy az erkélyen sétál:


Nem sokáig kell már pórázon sétálgatnia, mert Mazsi csinál neki egy cicakifutót az erkélyre, akkor majd szabadon nézelődhet, ha akar, de nem fog tudni kiesni. Majd mutatom azt is!

Nincsenek megjegyzések: