2022. április 9., szombat

Réka banános-zabpelyhes falatkái - mindenmentes


Tegnap megint kézműves foglalkozás volt Rékánál, és ezzel a sütivel várt, annyira gyönyörű. És azt hiszem, hogy mindenmentes, meg vegán, majd Csincsillától szeretnék segítséget kérni. Szóval ebben a sütiben semmi nincs, amire bárki allergiás lehetne, kivéve az én egész családomat, akik a mogyoróra, mandulára, dióra, kesudióra, szotyira, tökmagra és minden olajos magra elég érzékenyen reagálnak pattanások formájában. Nem is hajlandók ilyeneket enni. Én se vagyok kivétel, de szerencsére azért én pár szemet megehetek mindenféle szörnyűség nélkül. 

Hozzávalók:

  • 3 db jó érett banán
  • ha nem elég édes a banán, akkor valamilyen édesítő: vaníliás cuki, méz, cukor, édesítőszer (eritrit)
  • zab, attól függően, hogy mikor sütöd. Ha azonnal, akkor több zab mehet bele (8-10-12 evőkanál), ha később sül csak ki, akkor folyékonyabbnak kell lenni, mert a zab beszívja
  • pici fahéj
  • aszalt vörös áfonya, amennyi savanyítást szeretnél bele, meg amennyi piros pöttyöt szeretnél látni benne
  • esetleg csokidarabok
A banánokat pépesítjük valamivel (villa, merülőmixer, aprítógép), hozzákeverjük a többi hozzávalót, és kicsi pacákat teszünk a sütőpapíros tepsire. A tetejét díszítjük mindenféle finomsággal (itt most aldis magkeverékkel). 180- 200 fokon (nagy lángon) 10-15 percig sütjük.

Csincsillának biztos van vagy száz ilyen receptje a blogon, rengetegféle mentes és mindenmentes és vega és vegán sütit csinált már.

Ezeket pedig már én csináltam Eninek a húsvéti bulira


A kézműves foglalkozáson pedig ezek a zokninyuszik készültek ennek a videónak a segítségével.

Varrás nélkül készülnek a nyuszik úgy, hogy a zokniba rizst kell tölteni, ügyelve arra, hogy legalább a sarkáig érjen, mert abból alakítjuk ki a fejét, hogy ilyen ovális legyen A nyakánál és a fülénél elkötjük, a fülét kivágjuk, szemet és orrot rajzolunk nekik és masnit kötünk a nyakukba. Kicsi farkincát is ki lehet alakítani. A videón mindent jól megmutatnak. De ami a videóból kimaradt, és szerintem fontos infó, hogy kicsi zoknit kell keresni, mert a nagyobb zokniba nagyon sok rizs kell. Olyan 30-as méretű szerintem elég.

Zozi a nyuszijával

 A középső nyuszi Zorának készült, őt nem rizzsel töltötte meg Réka, hanem vatelinnel. Annyira örült neki amikor megkapta, hogy először bevitte az ágyába, aztán dobálta, majd várta, hogy dobáljuk neki. Valahogy a masniját is kikötötte többször is.

Nincsenek megjegyzések: