2023. november 23., csütörtök

Szilvarózsa


Remélem, nincs még elegetek a félresikerült kísérleteimből! Az az igazság, hogy ez a süti se lett tökéletes, meg majd lehet,hogy írok egy kenyérről is, ami szintén nem. De muszáj feljegyeznem róla valamit, hogy ne felejtsem el. Legjobb lenne, ha azonnal elfogyna minden, és süthetném a javított változatot, de legtöbbször nem találok jelentkezőket a kísérletekre. Ez a süti most azért készült, mert anno az almarózsát is úgy szerettem, meg mert olyan szép, meg mert vettem szilvát egy tervezett kajához, és az nem készült el, mert mire odajutottam, már jobban szerettem volna édességet enni. Kerestem szilvás süti recepteket, és akkor találkoztam ezzel is. Több hibát is elkövettem, például a Lidlben csak japán szilva volt, azt meg is vettem, de sajnos annak nem is hasonlít az íze a szilvára. Nem volt édes és nem volt hajlékony. Aztán a receptet se követtem, pedig lehet, hogy úgy jobb lett volna.


Írom a receptet meg a hibákat is.

Hozzávalók:
  • 1 csomag leveles tészta
  • 12 db szilva
  • 4 evőkanál cukor (nálam porcukor volt)
  • 1 teáskanál őrölt fahéj
A tésztát kinyújtjuk, amilyen vékonyra csak lehet, mert minél vékonyabb, annál biztosabb, hogy átsül. Keresztben 3-4 cm-es csíkokra vágjuk. 

Itt volt az első problémám, mégpedig az, hogy ha csak 4 cm-es csíkot vágok, akkor nem tudom alul ráhajtani a szilvákra a tésztát feltekerés előtt, és arra gondoltam, hogy akkor meg kifolyik belőle a finom cukros-fahéjas szilvalé sütés közben. Csak egy darabot csináltam így, itt a tepsin leghátul az a picike, és az lett a legjobb, és nem is folyt ki túl sok leve. 

A szilvát kimagozzuk, vékonyan felszeleteljük és a tésztacsíkokra rakjuk úgy, hogy kicsit fedjék egymást. Megszórjuk a fahéjas porcukorral vagy fahéjas kristálycukorral. Én porcukrot próbáltam, azzal nem volt gond. A szilvát meg tényleg hajszál vékonyra kell vágni, hogy lehessen tekerni, ne legyen merev.

És nem kell ráhajtani egy kis tésztacsíkot alul a szilvára, mint ahogy az almarózsánál csináltam, mert a szilva nem folyik ki, viszont a tészta nem sül át teljesen ha duplán van.

A csíkokat szorosan feltekerjük, és a végét bevizezzük és összecsípjük, hogy ne nyíljon szét sütés közben. Egy szétnyílt nekem. Az a kis nyomi a bal alsó sarokban a fenti képen, és a bal felső sarokban a lenti képen.

Ha kevés a szilva, a maradék tésztából lehet szilvalekváros papucsot csinálni. Nekem két papucsra való tészta maradt, ezért aztán nem ütöttem fel egy tojást, hogy ezeknek lekenjem a tetejét, hanem tejjel összekentem őket és a fahéjas porcukorral megszórtam. Gyönyörűek lettek és finomak! A szilvarózsákat is megszórtam még sütés előtt is a fahéjas porcukorral, aztán meg sütés után is, és még az evéskor is, mert nem volt elég édes a szilva.

200 fokon légkeveréssel sütöttem 20 percig (a recept szerint 30 percig kell sütni légkeverés nélkül, legközelebb ezt fogom tenni, mert nem vagyok benne biztos, hogy jól átsült mindenhol, főleg alul a vastag tésztaréteg).


A papucsokat hamarabb ki kellett venni, át is sültek, nem is voltak savanyúak a csodálatos sütőben sült szilvalekváromtól (amit Csincsillától tanultam). 


És nézzétek! Vannak akiknek saját személyzete van arra, hogy előmelegítse az ágyat! Az eszem megáll!


Most csak elrontott receptjeim vannak, de már csak azért is írni akartam, mert végre találkoztunk Csincsillával, és ezt mindig rögzíteni szoktam a blogban, legalábbis eddig mindig úgy alakult, hogy megírtam, mert összekötöttük az árvácskás kutyasétáltatással a randijainkat, arról meg muszáj volt írni, mert az olyan nagy kaland volt nekem. Sajnos ősszel nem jutottam ki, pedig milyen szép hosszú volt és vénasszonyos is, pont nekem való, de aztán végre hétfőn a Duna Pláza Starbucksban sikerült inni együtt egy kávét, és üzeni Mazsinak és Vikinek, hogy most nem tud kommentelni, de imádja nézegetni Amyt, Pennyt és Winstont, és jöjjenek róluk képek továbbra is!

2 megjegyzés:

teller-cake írta...

Szerintem nagy ötlet volt, jó, hogy kipróbáltad és megosztottad! Az almarózsán már én is túl vagyok, ezt is szívesen kipróbálom.

Andi írta...

Annyira kedves vagy, hogy visszajeleztél, köszönöm! Nekem mind elfogyott, mert nagyon finom lett, még így nem-teljesen-tökéletesen is. Remélem, hogy neked tökéletes lesz! 😍