2022. március 14., hétfő

Füstöltlazacos tojáskrém és kirándulás Biatorbágyon

 

Úgy tűnik, nálam már húsvét van, annak minden hozzávalójával: főtt tojás, füstölt hús és torma. Bár igazából azért készült ez a szendvicskrém, mert Biatorbágyra mentünk kirándulni Gabival, és vinnem kellett valamit az útra. 

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 50 g füstölt lazac (szerintem tegyetek bele többet, ez kicsit kevés volt)
  • 1 kis pohár (175 grammos) 12%-os tejföl, vagy ha nagy pohár van otthon, akkor abból 2-3 evőkanálnyi
  • só, bors, kapor a díszítéshez
Az eredeti receptben mások az arányok, egyszer úgy is ki kéne próbálni. Ott 2 tojás és 125 g füstölt lazac és 100 gramm tejföl van, az lehet, hogy még jobb is.

A tojásokat keményre főztem sós vízben. Amikor kicsit kihűlt, megpucoltam, 2 db-ot betettem az aprítóba, mellé a lazac nagy részét és a tejfölt, és krémesre aprítottam. Áttettem egy tányérba, és hozzákevertem villával a maradék lazacot és tojást. Sóztam, borsoztam, a végén kaporral megszórtam.


A szendvicsekbe a frissen elkészült zsázsacsírát tettem, aminek csípős tormaíze van, nagyon passzolt hozzá. Amíg a kirándulásra készítettem a szenyákat, ezt a kicsikét szépen megettem egy kis tejeskávéval, és ez tök jó ötlet volt, mert utána órákig nem éheztem meg.


De persze ahhoz nem kell éhesnek lenni, hogy az ember megegye a szendvicseit egy kiránduláson (és a csokikat és a gyümölcsöket).

És a túra: Biatorbágyon kirándultunk Gabival tegnap, felmásztunk a Százlépcsőn a Madárszirthez, és messziről megcsodáltuk a Nyakas-sziklát is. Ezt a túraleírást követtük. Nagyon jó volt a túra egyrészt azért, mert a legtöbb részén nem volt túlságosan megerőltető, csak a tériszonyomat tette próbára egy kicsit. A Százlépcsőn felmenni is kalandos volt, egy helyen félre kellett állnunk, hogy a gyorsabban haladó fiatal fiúkákat elengedjük, na ott volt egy kis bajom, mert amíg csak haladtunk felfelé, nem tört rám a tériszony, de a mikor megálltam és lenéztem, és főleg oldalra, a lépcső melletti szakadékba, akkor kicsit féltem, hogy innen nem fogok továbbmenni. Ez a Százlépcső:


Hősiesen folytattam, és felértünk a Madárszirtre, ami messziről ilyen:


Közelről meg ilyen:


A Nyakas-sziklát nem másztuk meg, de meg se közelítettük, csak messziről néztük. A kép közepén van:


És amíg én a kiránduláson a tériszonyomat győztem le, addig Amy az iskolában szintén legyőzte a félelmét ebben a füstöltlazacos tojáskrém színű alagútban:


Ilyen egy igazi K9-es renttenthetetlen kutymány.


Tessék nézni azt az elszánt tekintetet, ahogyan a labdáját megmenti a Sárga Szörny gyomrából!


Jól áll neki a sárga. Nekem meg pont a sárga nem áll jól, igaz, nem is vagyok ilyen isteni csokoládészínű.

A kirándulásról Gabi, az ügyes Amyről pedig Szabi készítette a csodaszép képeket. 

6 megjegyzés:

mazsolla írta...

MIKOR LESZ MÁR HÚSVÉT?! Én amúgy sosem sóztam a a vizet amiben a tojás főtt, átmegy a héjon? 🤔

Andi írta...

Jó kérdés! Ilyeneket találok most:
- Soha nem reped meg a tojás, ha a főzésnél egy kis sót teszünk a vízbe. (Hazugság.)
- Ha a kemény tojás főzőlevét erősen megsózzuk, nem robban szét oly könnyen a tojás. (Ez is.)
- Ha tojást főzök, jól megsózom a vizet. Egyrészt segít abban, hogy könnyebben lehessen hámozni a főtt tojást, másrészt, ha véletlenül elreped valamelyiknek a héja, a só meggátolja, hogy a még főtlen fehérje kifolyjon. (ez is)
- A tojás frissességét így állapíthatod meg: Egy kisebb tálba tegyél hideg vizet, illetve keverd azt össze egy-két teáskanál sóval. Ha a tojás ebben elsüllyed, biztos, hogy friss, ha középen lebeg, már régebbi, még régebbi azonban, ha feljön a víz tetejére.

Én ezektől függetlenül így láttam otthon, ezért főzöm sós vízben. :-D A tudománynak itt nincs jelentősége, csakis a hagyománynak.

mazsolla írta...

Én a tojástesztet is sima vízben csinálom, megállapítom h jó régi a tojás, majd ugyanúgy megeszem mintha nem teszteltem volna. 😂 (ki nem dobom, ha nem záp, mibajom lehet? 🙈)
Azért legközelebb kipróbálom, hátha érzek valami különbséget!

Andi írta...

Hogy teszed ide ezeket az emojikat?

Jól csinálod!

csincsilla írta...

szóval a Sepsi Balázs, a nagyon jó szakácsunk szerint úgy készül a tökéletes főtt kemény tojás, hogy hideg víz, abba jó sok, akár egy evőkanál/tojás só, beletesszük a tojásokat, felrakjuk főni, és forrástól számítva pontosan hat percig főzzük. aztán hideg víz.
annyira bírom, Andi, hogy ilyen sokat írsz, most terápiás az olvasásuk és a nézegetésük. és az eb pedig egy tünemény. és én is szeretnék kirándulni járni, és a te fantasztikus szendvicseidet eszegetni. a lazac kaporral egyébként sem hangzik rosszul.

Andi írta...

Menjünk! Most hétvégén majdnem megkörnyékeztelek, de aztán sikerült túratársat találni, ezért nem látogattalak meg. Amúgy is úgy éreztem, hogy msztkállán vagytok.