2022. március 23., szerda

Narancsos-mákos kuglóf

 

Kicsit sötétbarnára sütöttem ezt a kuglófot, nem tudom, hogy a sütőm hibázott-e, vagy én, vagy a recept. Azt meséltem már, hogy mi van a sütőmmel? Az ajtószigetelő gumi ha felmelegedett a sütő, akkor megnyúlt és belógott a sütőbe egy kicsit, ennek következtében jött ki a gőz a réseken, ami nemcsak a kenyérnek nem tett jót, de a tűzhelynek a gombjai is mindig nagyon koszosak lettek és tűzforrók. Nagyon utáltam. Rászántam magam, hogy kicserélem, találtam is egyet a neten, de nem mertem megrendelni, mert nem voltam benne biztos, hogy jó lesz ide. Ezért írtam nekik emailt, mert ajánlgatták a segítségüket, hogy megmondják. Nem válaszoltak. Újra nekigyürkőztem a szigetelőgumi projektnek, elbicikliztem a Baross utcába, és megvettem a gumit. Ugyanazt adták, amit korábban kinéztem, csak 2.000 Ft-tal drágábban. Mindegy. Boldog voltam. Hazajöttem, pár nap (vagy hét?) rákészülés után kicseréltem. És most még rosszabb, még annyira se csukódik be a sütőajtó. Nyaf.


Na, de inkább a sütiről írok, nem nyafogok többet. Azért kívántam meg ezt a sütit, mert Réka sütött nekem nemrég mákos-narancsos muffint, és az borzasztóan ízlett. Eddig nem tudtam, hogy szeretem a mákos-narancsos muffint. Kértem a receptet, de Réka nem adta, hanem kitalálta, hogy süssük meg együtt. Nemrég találkoztunk is nálam pénteken, hozta az összes hozzávalót, sőt még a muffintepsit is, mert az nekem nincs. De annyira szörnyű hetünk volt, hogy lehuppantunk egy-egy helyre, töltöttünk egy-egy fröcsit, aztán a sütésből nem lett semmi. 

De befészkelte magát az agyamba a mákos-narancsos süti, ez nekem nagyon KELL és kész, ezért kerestem egy mákos-narancsos receptet, és ez alapján sütöttem ezt a kuglófot. Na persze közelében sincs Réka muffinjának, sok bajom van vele, de el fog fogyni szerintem. Majd teszek a mélyhűtőbe is. Amúgy az ilyen sütik is jók lehetnek egy kiránduláson.

Az eredeti recept innen van.

Hozzávalók:

  • 2 tojás
  • 17 dkg cukor
  • 1 dl étolaj
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanál joghurt (tejföllel helyettesítettem)
  • 1 narancs leve és ha bio, akkor a héja reszelve, ha nem bio, akkor a boltban kapható reszelt narancshéj, bár ez cukrozott, de nekem csak ez volt
  • 1 dl tej (ezt nem tettem bele)
A tojásokat habosra kevertem a cukorral, nagyon lassan belecsorgattam az olajat, és beleszórtam még nem egészen egy csomag vaníliás cukrot (nem nagyon szeretem azt az erős vanília ízt, mindent elnyom és szerencsére volt egy bontott csomag), beletettem a többi hozzávalót is, kivéve a tejet. Azt a végére tartogattam, és jól is tettem, mert amikor összeállt a tészta, annyira hígnak találtam, hogy nem mertem még azt is beleönteni. Kb. olyan volt az állaga a tej nélkül, mint egy joghurtnak.

Száraz hozzávalók:
  • 20 dkg liszt
  • 8 dkg mák
  • 1 csomag sütőpor
Ezeket összekevertem egy tálban, majd apránként hozzáadtam a tojásos-cukros-olajos-narancsleves keverékhez. Mint írtam fentebb, a tejet már nem mertem beleönteni. Itt már éreztem, hogy megint nem jól döntöttem, meg kellett volna várnom Rékát a kipróbált recepttel.

A kuglófformát kivajaztam, kicsit ki is liszteztem, és 170 fokon 45 percig sütöttem. Azért nem 180 fokon, mint amit az eredeti receptben írnak, mert benéztem a gombon a vonalkázást (mert nem jól látszik, az első bekezdésben taglalt probléma miatt). De jobb is, mert 170 fokon olyan sötét barnára sült, mintha csokis kuglóf lenne. Nem égett meg, de azért nem hasonlít az eredetire.

A formában kihűlt egy kicsit, aztán segíteni kellett neki, hogy kijöjjön belőle. Megszórtam porcukorral, hogy szép legyen. Nekem kicsit túl édes lett. Réka muffinja igaziból narancs- és mákízű, nagyon fantasztikus. Most akkor várok rá, és ha megtanultam, mutatom azt is. 

FRISSÍTÉS: Bár elég sokat nyafogtam itt emiatt a kuglóf miatt, végül az egész elfogyott, és egészen függő lettem tőle. Egy morzsányit se dobtam ki, egy szeletet se tettem a mélyhűtőbe, és egyedül ettem meg az egészet.

És itt van a kuglófnál is sokkal édesebb Amy a napköziben:

Úgy látom, az egész bagázs el van már fáradtva a rohangálástól. 

És ahhoz mit szóltok, hogy ma 27 fok volt az erkélyemen? Szeretnék egy Nyafiügyi Jelentést kitölteni!


Nyápic vagyok és imádok nyafogni.

4 megjegyzés:

Viki írta...

En szeretném kitölteni! 🙋🏻‍♀️

Andi írta...

Te is??? Szegény!

csincsilla írta...

hát ez annyira, de annyira édes, hogy nem is igaz.
egyébként jó a kuglóf is, ámbár a forrás annyira nem tetszik, de ez biztos csak előítélet.

Andi írta...

Igen, a forrással nekem is volt gondom, de valamiért ezt választottam, a többi recept se tetszett. Pl. ha bögrével kell mérni azt meg se próbálom, nagyon rossz vagyok benne. Majd az a muffin lesz az igazi!