2010. március 8., hétfő

Snidlinges-paradicsomos sajtkrémmel töltött pulykamelltekercs


Mint már egyszer említettem, rengeteg kipróbálásra váró kinyomtatott receptem van, és néhány szakácskönyvem is, amiben bejelöltem a reciket, de sajnos meg van kötve a kezem: a fiam eléggé válogatós, ezért állandóan agyalok a csirke- és pulykamell újabb és újabb módon történő elkészítéséről. Pénteken már szinte vészhelyzetbe kerültem, annyira nem jutott semmi olyan kaja eszembe, amit Toma is megenne és én se unok még, aztán utolsó utáni pillanatban bevillant, hogy megtölthetném fűszeres sajtkrémmel. Kicsit bizonytalan vagyok, hogy ezt láttam-e mostanában valahol, vagy magam jöttem rá erre a megoldásra, mindenesetre ha valaki ráismerne saját receptjére, elnézését kérem.

Azt találtam ki, hogy egy doboz (125 gramm) Philadelphia krémsajtot összekeverek snidlinggel - ami persze ilyenkor nem kapható! -, frissen reszelt parmezánnal, apróra vágott koktélparadicsommal, sóval, borssal, szárított petrezselyemmel. Ezt fogom a kiklopfolt húsra helyezni és szépen feltekerem, megtűzöm, megsütöm és kész. Vivi fantasztikus ötletére annyit tettem még, hogy a pulykamellszeleteket egy éjszakára bepácoltam fokhagymás tejbe. Bár szoktam ilyet csinálni, most nem jutott volna eszembe, s végül nagyon hiányzott volna, tudom.


A feltekerés nem úgy történt, mint a bejglinél, azaz nem kentem el a hússzeleten a tölteléket, hanem egy kupacban helyeztem rá a húsra és igyekeztem úgy feltekerni, hogy ne legyen lyuk, amin kifolyik. Ahol mégis lyukat találtam, ott megtűztem a tekercseimet újabb és újabb fogpiszkálóval. Végül úgy néztek ki, mint a gésák szépséges frizurája sok-sok különleges hajtűvel.

A tepsit kibéleltem sütőpapírral, meglocsoltam olívaolajjal és ebben az olívaolajban megforgattam a hústekercseket. Alájuk tuszkoltam fél fej felszeletelt lilahagymát, a tetejüket alaposan megborsoztam és 200 fokos sütőben szép pirosra sütöttem.


Tálaláskor kihúzgáltam a hústűket és fogpiszkálókat, felszeleteltem a tekercset, hogy láthatóvá váljon gyönyörű, folyékony, fűszeres sajttöltelékük, a krumplipürére halmoztam egy kanálnyi édes sült lilahagymát és paradicsomsalátával tálaltam.

A paradicsomsalátának tudom, hogy most nincs szezonja, nem is szeretek olyat feltenni a blogba, ami ilyen agyonvegyszerezett hozzávalóból készült, de mit tegyek, ha egyszerűen nem bírom már kivárni a tavaszt, ami a friss zöldségeket fogja majd hozni a konyhámba.


A paradicsomsalátát úgy készítettem most, hogy felkarikáztam a megmosott paradicsomot, egy szép korondi tálban elhelyeztem, és rétegenként megszórtam sóval, borssal, meglocsoltam olívaolajjal és balzsamecettel. A tetejét pedig megszórtam szárított bazsalikommal. Nagyon fiom volt!

21 megjegyzés:

mazsolla írta...

na ezt már szeretem!!!! mondtam én, hogy visszatérsz tavaszra! ezt a hétvégén meg kell ünnepelnünk ;)

Andi írta...

12-én???? :-)

Még lett volna két témám, amit írok a hétvégén, de nem jött össze. A házi vaj készítése egyenesen kudarcba fulladt, de asszem ezt neked már ecseteltem...

mazsolla írta...

igen, de arra is találtunk megoldást,nem? :D asszem 12-én pont ráérek..

Andi írta...

De jó, hogy épp ráérsz!
Találtunk megoldást, de most ne soroljuk fel, jó? A felét már sikerült anyukáddal megetetni.

mazsolla írta...

biztos nagy örült neki :)

Andi írta...

Hát mitagadás, örült! :-)

csincsilla írta...

én is pont ilyen receptekre vadászom folyamatosan, ugyanebből a célból:) kihagytad a legfontosabbat: mit szólt a célközönség??? és mennyi pulykamellhez tettél ennyi tölteléket?

Andi írta...

Azt hiszem 8 szelet pulykamell volt, és a célközönségnek ízlett, de nem ájult el tőle.

Bea írta...

Én elájultam volna :) Nagyon finom lehetett. Szeretem a töltött husikat, csak elkészíteni nem szeretem, erre rájöttem karácsonykor.

Mazsolino írta...

Ez nagyon jól néz ki, szimpatikusnak tűnik! Lehet, hogy megrendelem majd valakitől, vagy megcsinálom valakivel! ;-)

Névtelen írta...

Andika!és milyen BORT ittál hozzá? nem reagáltál rá.Rendelhetem a következő adagot?Domi!

Andi írta...

Domikám, csakis Tokajit és már sikerült elfogyasztanom (nagy nehezen) a furmintot és a másik kétliterest (nem jut eszembe, hogy milyen fajta) és akkor akartam neked jelezni, amikor már mindet sikerül megkóstolni. Eddig szuperfinomnak találtam és rendeld légy szíves a következő adagot MINDENKÉPPEN! nehogy lemaradjak! Túl gyorsan fogy... Köszönöm!!!! :-)

Mati írta...

Fantasztikusan finom ez az étel! Azt hiszem itt az ideje, hogy felfedjem kilétem: Én Kati vagyok (azaz Mati, Mazsolino kolléganője, de remélem inkább barátnője)és hűséges, titkos rajongód Andi és Csincsilla! Beát ( ahogy én hívom BEABABÁT direkt nem említettem, mert ő jól ismer,tudja, hogy megszállottan vadászom az oldalon receptjeiteket már legalább egy éve. Úgy gondoltam most nincs tovább, reagálnom kell erre a receptre, mert vacsorára elkészítettem, és hatalmas sikert arattam! Általában ha ízlik a vacsora a férjemnek, akkor újabb fél évre meghosszabbítja a szerződésem, :) de most további egy évet kaptam! Szóval csak annyit mondok: köszönöm! hűséges receptvadászotok: Mati

Andi írta...

De édes vagy Mati, mindjárt meghatódom, ahogy Domikám szokott!!

Örülök, hogy ízlett nektek és külön büszke vagyok az egyéves szerződéshosszabbításodra.

Köszönjük, hogy megírtad ezt nekünk!

Mazsolino írta...

Végre itt van Matíííííííí! :):) Itt volt már nagyon az ideje! :)
Én is nagyon örülök a sikerednek, várlak be, hogy személyesen is elmeséld! :)

Mazsolino írta...

Andi! Jól értem, hogy akkor te kihagytad a snidlinget?

Mati! Te ha tegnap csináltad, kihagytad a tejben-hagymában fürösztést?

Andi írta...

Nem hagytam ki, hanem vettem mélyhűtöttet, de az persze nem ugyanolyan.

Andi írta...

Mi is örölünk nagyon Matinak!

Bea írta...

Szia Mati! De jó hogy te is itt vagy! Remélem, nem ez volt az első és utolsó hozzászólásod. :)És igen, én tanúsítom, hogy tényleg hűséges receptvadász vagy! Tesóm be szokott számolni, miket főzöl, sütsz meg (pl. kenyeret) az oldalról. Nagyon örülünk neked! :) Puszi!

csincsilla írta...

én is csináltam valami hasonlót, de persze akkor sem lett volna ilyen szép, ha a végén nem felejtem rajta a grillt egy negyedórácskára.
szóval maradnék a búbos husiknál, nekem ehhez nincs idegzetem:)

Andi írta...

És hol írtam én, hogy grillezned kell?